Stuttgart, Germany. Pe 27 noiembrie, a opta generație Porsche 911 își va sărbători premiera mondială în Los Angeles – la 55 de ani după debutul modelului original 911. Pretextul perfect pentru a arunca o privire retrospectivă la cele șapte generații anterioare.
Se naște o legendă la International Motor Show Germania (IAA) din Frankfurt. Vorbim despre data de 12 septembrie 1963: Porsche prezintă succesorul atât de așteptat al modelului 356. Noua mașină sport, cunoscută inițial sub numele de 901, are de înlocuit un predecesor ilustru. Pentru a reflecta ambițiile brandului, Porsche joacă într-o liga superioară cu noul model: un motor boxer cu șase în loc de patru cilindri, răcit cu aer, în buna tradiție a companiei, dar care livra, în același timp, 130 CP. Când noul model a intrat pe piață în 1964, acesta a fost denumit 911 – rezultatul unei discuții despre drepturile de nume cu producătorul de automobile Peugeot. 911 a fost rapid acceptat ca un Porsche „original”, performanțele noului model sport depășind toate așteptările. Scena auto era gata pentru o carieră globală de neegalat.
Extinderea liniei de modele 911 a continuat apoi într-un ritm alert. În 1965, Porsche a răspuns unei dezbateri publice din SUA, care cataloga modelele cabriolet drept periculoase, într-un mod pragmatic, specific mărcii: compania a prezentat modelul 911 Targa ca fiind primul „cabriolet sigur”, incluzând o bară de protecție la răsturnare, lată de 20 cm, o secțiune detașabilă a acoperișului și partea din spate a acestuia din material textil. Aceasta a fost urmată, la scurt timp, de o fereastră panoramică cu geam cu încălzire. Denumirea modelului cabrio – Targa – a fost preluată de la cursa de anduranță Targa Florio din Sicilia, pe care Porsche o câștigase deja de patru ori.
În 1966, un alt design emblematic și-a sărbătorit premiera mondială, alături de modelul 911 S de 160 CP: roata Fuchs. Probabil cea mai faimoasă roată din istoria automobilelor a intrat pe un nou teritoriu tehnologic: realizarea integrală prin turnare a făcut-o mult mai ușoară.
Noi derivate ale modelului 911 au fost gata în toamna anului 1967: 911 T, cu o putere de 110 CP, a completat linia de modele, poziționându-se sub vârful de gamă 911 S și sub 911 E – sufixul „E” făcea referire la motorul pe benzină cu injecție. Acestă tehnologie făcea motorul foarte „curat” pentru acea perioadă: cu aceste derivate, Porsche a fost primul constructor german de automobile care îndeplinea reglementările stricte din SUA privind emisiile.
Îmbunătățirea continuă a modelului Porsche cu 2+2 locuri a atins un nou moment de cotitură la mijlocul anului 1968: începând cu anul de model 1969, ampatamentul primei generații 911 a crescut cu 57 mm, până la 2.268 mm. În primul rând, acest lucru asigura mașinii sport cu motor spate o manevrabilitate mai lină. Era motoarelor de 2,0 litri s-a încheiat în 1969: mărirea cu patru milimetri a alezajului a crescut capacitatea cilindrică la 2.195 cmc. Începând cu anul de model 1972, cilindreea a crescut și mai mult, la 2,4 litri, dar mașina sport era acum capabilă să funcționeze și pe benzină standard. În cazul modelului 911 S, puterea a variat de la 130 CP la 190 CP.
911 Carrera RS 2.7 a devenit o legendă de sine stătătoare, datorită spoilerului său spate, de tip „duck-tail”. Această mașină sport cântărea numai 1.000 de kilograme, dezvolta o putere de 210 CP și atingea o viteză maximă de peste 245 km/h. În total, 1.525 de mașini au ieșit pe porțile fabricii din Zuffenhausen. Acest model, prin urmare, a încoronat prima generație 911. Un număr de 111.995 de unități 911 originale au fost produse între anii 1963 și 1973.
Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).