Stuttgart, Germania. Pe 27 noiembrie, cea de-a opta generație 911 își va sărbători premiera mondială în Los Angeles – la 55 de ani după debutul modelului original 911. Un pretext suficient pentru o privire retrospectivă asupra celor șapte generații anterioare.
Începând cu anul 2004, Porsche 911 a fost disponibil în mai multe versiuni ca niciodată: clienții puteau alege între Coupé sau Targa, Cabriolet sau Speedster, tracțiune spate sau integrală, caroserie îngustă sau lată, între motoarele răcite cu apă, aspirate natural, sau turbo, între versiunile GTS sau GT2, GT2 RS sau GT3 sau între oricare dintre cele două GT3 RS. Incluzând edițiile speciale, gama cuprindea un total 24 de derivate – completată de o gamă largă de opțiuni de personalizare.
Odată cu designul modelului type 997, Porsche a creat un 911 cu un aspect mai dinamic și mai puternic. Carrera era deja mult mai masculină, cu o formă mai pronunțată a spatelui, în timp ce lățimea versiunilor S, GT și Turbo a crescut cu 44 mm. Type 997 s-a distanțat de predecesorul său prin farurile rotunde, din sticlă transparentă, marcând o revenire la un element de stil reprezentativ pentru modelele 911 cu motor răcit cu aer. După faceliftul din iulie 2008, partea frontală a primit faruri bi-xenon și lumini LED de zi.
Generația 997 a modelului Porsche 911 a stabilit noi valori de referință și pe partea tehnică. Motorul de 3,6 litri, cu șase cilindri, de pe Carrera producea, inițial, 325 CP. Alezajul cilindrilor a fost mărit cu trei milimetri pentru versiunile S. Cu o cilindree de 3,8 litri, acesta a devenit cel mai mare motor boxer din producția de serie a modelului 911 de până atunci.
Pentru actualizarea modelului din 2008, Porsche a adus modificări noi motorului și a introdus pentru prima dată injecția directă de combustibil. Consumul de combustibil și emisiile au scăzut în mod semnificativ, dar cifrele de performanță s-au îmbunătățit sensibil: 345 CP pentru versiunea de 3,6 litri, 385 CP la motorul de 3,8 litri, cu șase cilindri. Noul 911 Carrera GTS, care a închis decalajul dintre modelele S și GT3, avea chiar 408 CP.
911 Turbo a beneficiat și el de ofensiva tehnologică: motorul său de 3,6 litri a fost primul motor pe benzină echipat cu un turbocompresor cu turbină cu geometrie variabilă (turbocharger with variable turbine geometry). Schimbarea ulterioară la o cilindree de 3,8 litri și injecția directă de combustibil a permis un salt inițial de la 480 la 500 CP. Motorul 911 Turbo S venea chiar cu 530 CP, având, pentru prima dată în echiparea standard, o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, în șapte trepte. Doar modelul 911 GT2 RS era mai rapid și mai puternic. Motorul său dezvolta 620 CP, suficient pentru un timp de 7 minute și 18 secunde pentru un tur de circuit pe Nürburgring.
Modelele GT3 au beneficiat, de asemenea, de creșterea puterii de la 415 la 435 CP. Versiunea RS 3.8 livra chiar 450 CP. Coroana a fost, însă, adjudecată de modelul GT3 RS 4.0. Acest vehicul, produs într-o ediție limitată de 600 de unități, avea un motor de 500 CP.
Generația 997 a inclus și o serie de modele remarcabile în ediție specială, precum 911 Sport Classic. Fiecare dintre cele 250 de unități din acest model și-a găsit un cumpărător în doar 48 de ore. 911 Speedster – de asemenea cu o putere de 408 CP – a fost oferit de Porsche într-o serie limitată de 356 de unități. 911 Turbo S Edition 918 Spyder a fost un caz special: acest model a fost conceput pentru a scurta timpul de așteptare al viitorilor proprietari ai noului 918 Spyder înainte de a-și primi mașina hibrid super sport – doar acești 918 de clienți fericiți au putut comanda modelul în ediție specială. Porsche a produs un total de 213.004 de vehicule din generația type 997 între 2004 și 2012.
Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).