911 RSR Turbo.
La începutul anilor 1970, motoarele turbo erau considerate imposibil de stăpânit în afara pistelor de curse. Totuși, Porsche a stabilit noi standarde tehnice cu modelul-concept 911 RSR Turbo prezentat la IAA în 1973, impresionând prin design-ul său fără compromisuri.
The 911 Turbo “No. 1”.
Aproape un an mai târziu, sora lui Ferry Porsche, Louise Piëch, a primit un cadou foarte special cu ocazia celei de-a 70-a aniversări: primul Turbo, legendarul Porsche 911 Turbo „No. 1”. Pe atunci, acesta avea caroseria îngustă a modelului 911 Carrera și un motor de 2.7 litri.
911 Turbo (930).
Premiera modelului 911 Turbo cu motor de 3.0 litri, cu câteva săptămâni mai târziu, la Salonul Auto de la Paris din 1974, a generat o reacție și mai mare. Modelul 930 a devenit sinonim cu cea mai rapidă mașină sport de stradă a vremii și, totodată, cu cea mai exclusivistă și extraordinară modalitate de a conduce un 911.
Designul iconic Turbo.
911 Turbo și-a demonstrat puterea încă de la început, chiar și când era staționar. Aripa din spate, inspirată de o „coadă de balenă”, a devenit o caracteristică emblematică a acestei mașini sport. Caroseria lățită a făcut loc pentru roți mai late și un șasiu turbo special, care asigură transferul eficient al puterii pe asfalt. Începând cu generația 996, prizele de aer laterale au completat designul 911 Turbo, optimizând astfel răcirea motorului.
Modelul Tartan.
Interiorul modelului 911 Turbo a impresionat încă de la început prin exclusivitatea sa sportivă, datorită așa-numitului material tartan. Acesta include nuanțele albastru-verde „Black Watch” de pe 911 RSR Turbo, „McLaughlan” în roșu și albastru de pe 911 Turbo „No. 1” și „Dress Mackenzie” în nuanțe de maro și bej, pe care Ferry Porsche le-a ales pentru modelul său personal, 911 Turbo 3.0. Toate cele trei variante au fost inițial rezervate pentru modelele Turbo în primul an de producție, iar în anul 1976, toate modelele 911 au avut opțiunea de a fi echipate cu aceste materiale la cerere.
Flat nose.
O adevărată raritate: versiunea îmbunătățită de 330 PS a modelului 911 Turbo din 1982, creată în departamentul de cereri speciale, cu un caroserie distinctivă „flat nose” - cunoscută și sub denumirea de Slantnose sau 930 S. Designul aerodinamic a fost inspirat din mașina de curse Porsche 935, care a dominat cursele de distanță lungă timp de mulți ani.
911 Turbo S Exclusive Series.
Un 911 Turbo S atrage atenția peste tot, mai ales în nuanța Golden Yellow Metallic: în 2017, Porsche Exclusive Manufaktur a prezentat prima serie limitată a modelului Turbo S, cu un număr limitat de 500 de bucăți. Acesta este echipat cu componente vizibile, finisate în fibră de carbon și cu o performanță sporită.
Performanțe cinematografice.
911 Turbo a avut un rol esențial în numeroase filme de succes. 911 Turbo 3.6, din generația 964, a devenit un simbol în filmul „Bad Boys” și l-a însoțit pe Will Smith în ascensiunea sa în Hollywood în 1995.
Superlativul „Turbo”.
Termenul „Turbo” a devenit, de mult timp, parte din limbajul cotidian, folosit ca superlativ pentru viteză, performanță și entuziasm.
Cuvinte precum „turboabitur” și „turbogeil” au fost incluse chiar și în dicționarul Duden. Și nu trebuie să te afli neapărat într-un Porsche pentru a da frâu liber spiritului Turbo.