12.05.2020

70 de ani de livrări la fabrica Stuttgart-Zuffenhausen - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • 10:00 - 14:00
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis

Stuttgart. În urmă cu șapte decenii, în 26 mai 1950, au fost scrise primele rânduri ale unei povești de succes fără precedent. Este ziua în care primul Porsche a fost livrat noului său proprietar la fabrica din Zuffenhausen. Iar de atunci și până în prezent, mulți clienți merg cât se poate de aproape fizic de rădăcinile mărcii, pentru a-și prelua noul lor automobil. Anul acesta aniversar a adus la rândul său o premieră incitantă: primul Taycan a fost preluat de proprietar de la fabrica Porsche Stuttgart-Zuffenhausen.

Istoria preluării de către noii proprietari a automobilelor Porsche direct de la unitatea de fabricație a început pe câmpul pe a cărui fundal se ridica Uzina numărul 1. Aici, Ottomar Domnick a întemeiat tradiția aceasta specială, atunci când, în 26 mai 1950, și-a preluat de aici noul său Porsche 356, finisat în nuanța Fish Silver, în urma comenzii însemnate cu numărul 5001. Astfel, primul client din Germania, medic specialist în neurologie și psihiatrie, și-a văzut visul cu ochii. Pe atunci, Ottomar Domnick avea 43 de ani, aceeași vârstă ca Florian Böhme, cel căruia i-a fost livrat anul acesta, în 21 februarie, primul automobil electric din Zuffenhausen. El și-a preluat noul său Taycan chiar de ziua lui, când a împlinit 43 de ani.

În urmă cu 70 de ani, încă înainte de livrarea festivă, Ottomar Domnick a stat pe scaunul pasagerului, lângă Herbert Linge, care îl invitase la drive testul final. Herbert Linge și-a început ucenicia la Porsche KG, în aprilie 1943, fiind unul dintre primii mecanici angajaţi după ce Porsche s-a întors din Gmünd, Austria, la finele anului 1949. ”Aveam 14 ani când am început să lucrez la primul atelier de ucenicie Porsche. Pe atunci, eram șase mecanici și doi proiectanți tehnici. Ferdinand Porsche trecea adeseori pe lângă atelierul nostru, însoțit de oaspeți importanți. Se oprea de fiecare dată să ne salute, lăsându-și invitații să aștepte puțin. Nu voi uita niciodată aceste momente,” ne povestește Herbert Linge, cel ce își amintește, de asemenea, fiecare livrare de la fabrică. ”Ottomar Domnick și-a sărbătorit livrarea noului său Porsche 356 în toată puterea cuvântului. Venea oricum zi de zi la fabrică pentru a vedea cât de departe am ajuns cu lucrările la mașina sa. Când i-au prezentat doctorului automobilul său nou, a trecut scurt chiar și Ferry Porsche.”

Și până și în ziua de azi, livrarea automobilelor la sediul Porsche este un moment foarte special pentru clienți. ”Cel mai spectaculos aspect al primei întâlniri dintre client și automobilul său nou este dat de faptul că noul proprietar nu și-a văzut niciodată înainte mașina,” ne explică Tobias Donnevert, managerul diviziei care coordonează livrarea automobilelor de la fabrică și personalizarea vânzărilor. ”Clientul și-a configurat automobilul la Centrul Porsche sau împreună cu colegii de la departamentul Porsche Exclusive Manufacture și până la momentul livrării a văzut combinațiile de culori și materiale doar pe fotografii sau în mostrar. Astfel, când vine să își preia noul său Porsche, vede pentru prima dată automobilul în configurația aleasă. Este un moment aparte, foarte special, iar aceste prime clipe îi sunt rezervate exclusiv noului proprietar.”

Tobias Donnevert și echipa sa întâmpină zilnic la fabrica din Zuffenhausen aproximativ 20 de clienți, care vin să își preia noul lor Porsche. În 2019 au fost în total 2.500 de clienți, plus încă aproape 3.000 în Leipzig. Înainte de a-și lua în primire mașina, clienții sunt, de asemenea, invitați să facă un tur de fabrică, pentru a vedea, printre altele, cum este fabricat Porsche 911 în Zuffenhausen. În agendă este inclusă și o vizită la Muzeul Porsche. La fabrica Porsche din Leipzig, clienții pot vedea cum sunt produse modelele Macan și Panamera. Tot aici, clienții pot face un drive test pe pista FIA a mărcii.

Fundația Domnick ce administrează proprietățile doctorului au și în prezent comanda originală cu numărul 5001, semnată de Ottomar Domnick. Comanda a fost procesată de dealership-ul Volkswagen Hahn, la momentul respectiv neexistând încă o rețea de distribuție Porsche în Germania. Pe formularul respectiv fusese tăiat ”Volkswagen” și înlocuit cu ”Porsche-Sport” scris de mână. Automobilul Porsche 356 al lui Ottomar Domnick simbolizează până și în ziua de azi începuturile mărcii Porsche în Germania și reprezintă totodată începuturile tradiției de livrare personală a automobilelor la fabrica din Zuffenhausen.

Contact