19.07.2018

70 de ani de mașini sport Porsche, sărbătoriți și la Festivalul Vitezei de la Goodwood - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • 10:00 - 14:00
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Marea Britanie. Goodwood a celebrat unul dintre cei mai emblematici producători de automobile sport din lume - Porsche - în cadrul programului principal al Festivalului Vitezei din 2018, desfășurat în perioada 12-15 iulie.

Într-o atmosferă înnobilată de numeroase personalități din motorsport, în cadrul evenimentului organizat pentru a celebra cei 70 de ani de la producția primei mașini care a primit numele Porsche, în 1948, numeroase exemple de mașini de curse și omologate pentru șosea, construite pe parcursul celor șapte decenii, au fost prezentate și au participat la demonstrații pe faimosul traseu de pe Goodwood Hill. În majoritatea cazurilor, în spatele volanului s-au aflat personalități Porsche din motorsport, atât din trecut, cât și din prezent, ca o dovadă a spiritului unic de familie care reprezintă compania până în ziua de astăzi.

Renumitul Porsche Museum a etalat o selecție cu totul specială, de șapte modele emblematice din colecția sa din Stuttgart, care a purtat vizitatorii într-o călătorie vizuală prin istoria și evoluția mașinii sport. În deschiderea acestei prezentări, Muzeul a trimis la Goodwood un Porsche foarte special, original. Legendarul 356 ‘No.1’ Roadster, care și-a primit omologarea pe 8 iunie 1948, și-a făcut prima apariție în Marea Britanie, la Festivalul Vitezei de la Goodwood. Fiind prima mașină sport cu numele Porsche construită vreodată, modelul deține un loc special în istoria companiei.
Proprietari Porsche și pasionați ai mărcii au putut afla despre originea timpurie a ceea ce poate fi descris ca fiind ADN-ul Porsche al acestei mașini – definit de motorul boxer poziționat central, configurația de două locuri și construcția din materiale ușoare, menită să asigure eficiență și performanțe maxime.

Această mașină remarcabilă a fost însoțită de numeroase alte modele de succes ale mărcii, în paradele zilnice de pe Goodwood Hill:

1964 911 – cel de-al 57-lea exemplar construit vreodată și cel mai vechi exemplar al coupe-ului emblematic deținut de Porsche Museum.

1973 911 Carrera RS - versiunea originală RS a modelului 911 (denumire ce provine de la RennSport sau curse – ”racing” în engleză) și originea legendei RS, care personifică pasiunea cu care tehnologia din motorsport este transferată, în cadrul Porsche, la mașinile de serie omologate pentru șosea.

1987 959 – unul dintre supercarurile originale, cu un motor boxer bi-turbo, în șase cilindri, montat pe spate, care acționează toate cele patru roți printr-un sistem avansat de transmisie, cu suspensie adaptivă.

1997 911 Turbo ”Type 993” – echipat cu un motor boxer bi-turbo, în șase cilindri, de 400 CP, modelul 911 din generația ”Type 993” a deschis porțile către o nouă eră a performanței 911 Turbo cu tracțiune integrală.

2003 Carrera GT – de-a lungul anilor, Porsche a construit mașina super sport a generației sale, iar cu motorul său V10 și șasiul său din fibră de carbon, derivate de la mașinile de curse, Carrera GT rămâne și astăzi un reper pentru experiența intensă la volan pe care o livrează.

2015 918 Spyder – mașina care a reușit, fără îndoială, să demonstreze că motorul hybrid poate livra performanțe uimitoare, dar și eficiență ridicată. 918 Spyder combină un motor V8 pe benzină, de 608 CP, cu alți 286 CP generați de două motoare electrice, pentru a ridica standardele supercar-urilor la un nou nivel.

Și alte comori de la Porsche Museum au purtat vizitatorii la festival prin cele mai importante momente de pe circuit, din cele șapte decenii de mașini sport Porsche, în timpul demonstrațiilor zilnice de pe Goodwood Hill.

1962 804 – în iulie 1962, Dan Gurney a câștigat Grand Prix-ul francez în această mașină. Cu o greutate de 461 kg, vehiculul cu un singur loc, cu construcție ușoară și un motor boxer, în opt cilindri, de 185 CP, a fost singurul model de curse de Formula 1 dezvoltat și construit în întregime de Porsche.

1974 911 Carrera RSR Turbo – modelul RSR, de 500 CP, a fost primul 911 care a utilizat tehnologia de supraalimentare și a dus la dezvoltarea versiunii pentru șosea 911 Turbo. Această mașină a terminat, remarcabil, pe locul al doilea la Le Mans, în 1974. Pilotul Gijs van Lennep (Olanda) s-a reîntâlnit cu mașina la Goodwood.

1978 935/78 ”Moby Dick” – fiind primul Porsche de curse cu chiulase răcite cu apă, această versiune de 845 CP a modelului de curse 935, bazat pe modelul 911, a concurat la doar două competiții motorsport, la Silverstone și Le Mans, însă designul său aerodinamic distinctiv (și porecla sa sugestivă) i-a asigurat un loc printre modelele favorite ale fanilor încă de atunci.

1984 911 SC ”Paris Dakar” – Raliul Paris-Dakar din 1984 a urmat un itinerar extenuant prin Coasta de Fildeș, Guineea, Sierra Leone și Mauritania - testul perfect pentru tehnologiile mașinilor pentru șosea și circuit ale viitorului. 911 CS a câștigat la clasa sa.

1986 961 – singurul Porsche cu tracțiune integrală permanentă care a participat vreodată la Le Mans, modelul 961 a fost derivat din 959. Menită să testeze motorul bi-turbo, cu chiulase cu patru supape răcite cu apă, mașina a ieșit victorioasă în clasa sa, la celebra cursă de 24 de ore.

1987 962 – între 1982 și 1994, mașinile sport Porsche din categoria 956/962 câștigă Le Mans de șapte ori și devin o legendă a motorsportului. Mașina cu seria de șasiu 962 a obținut victoria la Le Mans în 1987, iar Derek Bell (Marea Britanie), pilotul care a câștigat în acel an alături de Hans Stuck și Al Holbert, s-a reîntâlnit încă o dată cu mașina la Goodwood.

1988 2708 Indycar – fiind primul Porsche cu un singur loc de la modelul 804 din 1962, 2708 a fost construit pentru Campionatul US CART, inclusiv Indianapolis 500. Propulsat de un motor V8 de 2,65 litri, care dezvolta 750 CP, această aventură americană Porsche a cunoscut succesul cu Teo Fabi la Mid-Ohio în 1989, dar la sfârșitul sezonului din 1990, compania s-a retras din campionatele CART.

1994 Dauer 962 GT Le Mans – Porsche a intrat în noua clasă GT1 de la Le Mans cu modelul omologat pentru șosea ”Dauer 962”. Construită de Porsche, mașina a participat la cursa de 24 de ore cu Joest Team și a ajuns să-și adjudece victoria.

1998 GT1 '98 – GT1 '98 a fost primul Porsche de curse cu șasiu din fibră de carbon, iar compania i-a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare în 1998, cu o victorie la Le Mans.

2000 LMP 2000 – succesorul modelului GT1 '98, LMP 2000 îmbina un șasiu din fibră de carbon cu un motor V10. Schimbările de reglementare a făcut ca programul să fie anulat, însă tehnologia a continuat sub forma versiunii pentru șosea Carrera GT.

2007 RS Spyder – obținând prima sa victorie la sfârșitul anului 2005, mașina sport cabrio a câștigat toate cele patru titluri în clasa sa, în clasamentul piloților, în cel pe echipe, în cel al șasiurilor și în cel al motoarelor, la American Le Mans Series, în următorii trei ani. Iar motorul său V8 a fost ulterior utilizat ca bază pentru cel folosit în mașina super sport 918 Spyder Hybrid.

919 Hybrid Tribute Tour
Fără îndoială, eroul mașinilor construite de Porsche este fenomenalul 919 Hybrid Evo. Abia în urmă cu două săptămâni, pilotul de la fabrica Porsche Timo Bernhard (Germania) a doborât recordul care stătea în picioare de 35 de ani, în jurul circuitului Nürburgring-Nordschleife din Germania, în spatele volanului acestei mașini sport.

Timo a reușit un timp record de 5 min și 19,55 secunde, cu o viteză medie de 233,8 km/h, pentru un tur complet pe circuitul considerat de piloți, ingineri și entuziaști ai motorsportului ca fiind cel mai dificil din lume. La volanul Porsche 919 Hybrid Evo, Timo Bernhard a depășit recordul înregistrat anterior de legendarul pilot german Stefan Bellof, într-un Porsche 956 C, în 1983, cu o diferență de 51,58 secunde.

Versiunea Evo a modelului Porsche 919 Hybrid a fost construită pornind de la mașina care a obținut victoria generală la Cursa de 24 de ore de la Le Mans și la Campionatul FIA WEC în 2015, 2016 și 2017. Pe parcursul iernii, modelul a scăpat de anumite limitări, impuse până acum de reglementările de competiție. Astfel, sistemul său de propulsie hibrid dezvoltă acum o putere de 1160 CP. Evo are o greutate de doar 849 kilograme, iar aerodinamica modificată (și acum activă) generează o deportanță cu 50% mai mare comparativ cu modelul participant la FIA WEC. Viteza maximă pe Nürburgring a fost de 369,4 km/h.

În cadrul turneului său de omagiere, 919 Hybrid Evo a stabilit un nou timp de referință pe circuitul Spa-Francorchamps din Belgia, în luna aprilie. Pilotul elvețian Neel Jani – câștigător pentru Porsche la Le Mans și la Campionatul Mondial de Anduranță, în 2016 – a parcurs un tur de circuit într-un minut și 41,77 secunde, pe circuitul de Grand Prix de 7 km, depășind recordul anterior înregistrat de pilotul Mercedes GP Lewis Hamilton, în 2017, cu 0,783 secunde.

Neel Jani s-a aflat la volanul 919 Hybrid Evo, în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood.

Tradiția de succes a mărcii Porsche la Cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost sărbătorită, mai departe în cadrul festivalului, printr-o demonstrație a câștigătorului din 2018 de la clasa GTE-Pro la Le Mans – modelul Porsche 911 RSR cunoscut și sub numele ”Pink Pig”. Piloții de la fabrica Porsche Kévin Estre (Franța) și Laurens Vanthoor (Belgia) – proaspăt întorși de la această victorie palpitantă din Franța, unde au câștigat la volanul modelului inspirat de faimosul Porsche 917 de curse din anii 1970 – au fost prezenți, de asemenea, la Goodwood.

Piramida Porsche Motorsport a fost completată de cea mai nouă versiune de curse 911 GT3 Cup, participantă la Porsche Carrera Cup din Marea Britanie. Caracterizat de o relație foarte strânsă cu modelul 911 GT3, versiunea de curse GT3 Cup are același motor boxer, cu șase cilindri, 4 litri, ca versiunea pentru șosea. Modelul a fost pilotat la Goodwood de pilotul junior Dan Harper (Hillsborough, Irlanda de Nord), în vârstă de 17 ani, participant la sezonul 2018/2019 al campionatului Porsche Carrera Cup GB.

Cele mai noi mașini sport Porsche în acțiune
”Supercar Run” a fost una dintre atracțiile principale la Festivalul Vitezei, prezentând cele mai rapide și cele mai exclusiviste mașini sport omologate pentru șosea. Cel mai special model de la această categorie este conceptul 911 Speedster, un studiu complet funcțional de automobil sport cabrio. Modelul creează o punte de legătură între primul Porsche - 356 ”No. 1” Roadster - și mașinile mărcii din prezent. Cu conceptul său purist, Porsche 911 Speedster reflectă nu numai esența mărcii Porsche cu o claritate extremă, ci subliniază și pasiunea și entuziasmul pentru condusul sportiv care definește compania.

Principiul de transfer al tehnologiei Porsche din motorsport pe șosea se regăsește în modele testate pe circuit și omologate pentru șosea, pentru ca iubitorii de mașini sport să se bucure de ele în drumurile de zi cu zi. Cel mai recent 911 GT3 RS are aceeași tehnologie a motorului boxer, în șase cilindri, 4.0 litri, de turație înaltă, regăsit pe modelele de curse 911 Carrera Cup și RSR, iar dinamica șasiului este întru totul perfecționată pe circuit.

Fiind cel mai puternic 911 din toate timpurile, 911 GT2 RS duce acest concept la un cu totul alt nivel, cu al său motor bi-turbo, în șase cilindri, 3,8 litri, care oferă 700 CP și capacitatea de a parcurge un tur pe Nürburgring-Nordschleife în 6 minute și 47 de secunde.

În categoria ”First Glance”, a fost prezentat cel mai recent 718 Cayman GTS. Cu un motor boxer, în patru cilindri, amplasat central, legătura spirituală cu primele mașini sport Porsche este evidentă – cu toate astea, cea mai recentă tehnologie de supraalimentare livrează niveluri ”contemporane” de performanță și eficiență.

Cele mai recente modele Porsche prezente la Goodwood includ și noul Cayenne Turbo, care oferă o experiență sportivă pentru cinci persoane – livrată cu ajutorul unui motor V8 bi-turbo, de 550 CP.

Demonstrații dinamice Cayenne, la Porsche Experience Centre Goodwood
Cu un șasiu sport, orientat spre șofer, Porsche Cayenne a fost conceput pentru a îmbina manevrabilitatea tipică mașinilor sport cu versatilitatea de a putea acoperi repede orice tip de teren.

Vizitatorii Festivalului Vitezei au putut experimenta direct puterea celei mai versatile mașini sport Porsche, datorită consultanților de la Porsche Experience Centre din Silverstone, care au demonstrat performanțele și manevrabilitatea noului Cayenne în cadrul unui curs de dinamică special conceput, în jurul Centrului Porsche Experience de la Goodwood.

Misiune: Mașina sport a viitorului
Vizitatorii au putut, de asemenea, să surprindă puțin din viitorul mașinilor sport Porsche, prin concept-car-ul Mission E, expus la standul Porsche Experience Center. Conceptul Mission E și-a sărbătorit premiera mondială la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), în septembrie 2015, și a primit undă verde pentru producție la scurt timp după aceea. Inspirată de spiritul E-Performance, tehnologia deschizătoare de drumuri a Mission E îmbină performanțele remarcabile cu caracterul practic pentru drumurile de zi cu zi.

Deja pe 8 iunie, Porsche a anunțat că versiunea de serie a primului automobil full electric al mărcii va purta numele Taycan. Două motoare sincrone cu magneți permanenți (PSM), cu o putere totală de peste 600 CP (440 kW), propulsează mașina sport electrică la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și până la 200 km/h în mai puțin de 12 secunde. Taycan va avea o autonomie de peste 500 km, în conformitate cu NEDC. Baterile litiu-ion au o putere suficientă pentru o încărcare de până la 80%, după doar 15 minute de alimentare, datorită sistemului de 800 V, printr-o rețea de încărcare rapidă, de 350 kW.

Festivalul Vitezei de la Goodwood – 25 de ani

Cea de-a 70-a aniversare a mărcii Porsche, sărbătorită la Goodwood, coincide cu cea de-a 25-a aniversare a Festivalului Vitezei. Pana în prezent, constructorul german de mașini sport a participat la fiecare ediție a festivalului, de la primul eveniment din 1993 – cand a fost prezent un număr neașteptat de 27.500 de pasionați auto. Anul trecut, aproape 200.000 de vizitatori au participat la cea mai mare sărbătoare a culturii auto din întreaga lume.

”70 de ani de mașini sport Porsche” - expoziție specială și numeroase activități

În cadrul unei expoziții speciale găzduite de Muzeul Porsche, compania prezintă, în această perioadă, numeroase povești și momente importante prin care Porsche a influențat, în mod decisiv, dezvoltarea mașinilor sport, din 1948 și până astăzi. Scopul expoziției este de a promova realizările remarcabile ale mărcii Porsche pe parcursul celor șapte decenii de existență.

Pe parcursul anului 2018, constructorul de mașini sport celebrează această aniversare cu numeroase activități în întreaga lume. După Festivalul Vitezei de la Goodwood, Rennsport Reunion, din California, din perioada 27-30 septembrie, va continua evenimentele anivesare. Seria de evenimente se va încheia cu ”Sound Night”, care va avea loc pentru prima dată pe Porsche Arena din Stuttgart, în data de 13 octombrie.
Contact