· Porsche Penske Motorsport pregătește câte două mașini în fiecare locație pentru cea mai mare serie de curse de anduranță din lume
· Designul noului Porsche 963 provine din clasicele victorioase 956 și 962
· Piloții experimentați și campioni motorsport titrați la volan
Echipa Porsche Penske Motorsport trimite noul Porsche 963 în lupta pentru victorii generale în cele mai mari curse de anduranță din lume. Din 2023, două dintre prototipurile hibride LMDh vor fi prezente atât în Campionatul Mondial de Anduranță FIA, cât și în Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar.
Stuttgart. Vehiculul de curse care a fost dezvăluit astăzi (vineri, 24 iunie) la Goodwood, Anglia, concurează în culorile Porsche de curse tipice: alb, roșu și negru. În carlinga mașinii de 500 kW (680 CP), piloții experimentați, câștigători de campionate stau alături de specialiști din echipa de fabrică Porsche. Porsche Penske Motorsport se pregătește în două locații: filiala din Mannheim (Germania) este responsabilă pentru Campionatul Mondial de Anduranță FIA, vehiculele din campionatul IMSA WeatherTech SportsCar fiind pregătite în Mooresville, Carolina de Nord, SUA.
„După 7.889 de kilometri de test în prima jumătate a anului 2022, suntem pe un drum foarte bun, dar mai sunt multe de făcut înainte de începerea sezonului viitor”, subliniază Thomas Laudenbach, vicepreședinte Motorsport. „Noul nostru Porsche 963 ar trebui să continue tradiția modelelor legendare precum 917, 935, 956, 962 și 919 Hybrid. Sunt convins că vom fi bine poziționați când vine vorba de tehnologie și am creat, de asemenea, structurile de echipă relevante pentru a ne pregăti pentru victorii în competiția dintre producători și cea de concepte.”
Debutul oficial în cursă al Porsche 963 este planificat să aibă loc în ianuarie 2023, la cursa de 24 de ore de la Daytona, în SUA. Între timp, FIA WEC a demarat testarea ca parte a viitoarelor curse ale campionatului mondial din acest an. Porsche Penske Motorsport vizează o repetiție generală necompetitivă în runda finală a sezonului, din Bahrain, în luna noiembrie.
„În ultimele luni, oamenii noștri de la Porsche Motorsport și Team Penske au devenit o echipă eficientă – Echipa Porsche Penske Motorsport”, spune Urs Kuratle, Director Factory Motorsport LMDh. „Vom avea echipe de piloți puternice în cele patru mașini de fabrică. Colaborarea cu partenerul de anvelope Michelin și producătorul de șasiuri Multimatic funcționează impecabil. Porsche 963 ar trebui să fie omologat în această toamnă. Până atunci, dorim să facem progrese suplimentare cu testarea și să obținem informații suplimentare. Abia așteptăm prima noastră ieșire în cursă.”
Piloții selectați pentru cursele din Campionatul Mondial de Anduranță și Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar îi includ pe experimentații Kévin Estre (Franța), Michael Christensen (Danemarca), André Lotterer (Germania), Laurens Vanthoor (Belgia), Matt Campbell (Australia), Mathieu Jaminet (Franța), precum și pe piloții de mașini sport Dane Cameron (SUA) și Felipe Nasr (Brazilia). În faza inițială de dezvoltare, Frédéric Makowiecki a jucat un rol cheie: în timpul lansării la Weissach în ianuarie, francezul a condus primii metri cu Porsche 963 și a parcurs și primele tururi în simulator. Mai multe anunțuri privind piloții, inclusiv privind cursele de anduranță de la Daytona, Sebring și Road Atlanta (Petit Le Mans), vor fi făcute la o dată ulterioară.
Porsche Penske Motorsport pregătește un total de patru 963 pentru cele mai importante curse de mașini sport din lume, la bazele sale din Mooresville (Carolina de Nord) și Mannheim (Germania). Locația WEC din Baden-Württemberg, Germania, este un fost centru Porsche al Penske Automotive, construit la standarde de ultimă generație. Schimbul de date între cele trei centre high-tech ale Porsche Penske Motorsport are loc aproape în timp real. Echipa WEC se va muta în sediul din Mannheim în această toamnă.
Jonathan Diuguid este directorul general al Porsche Penske Motorsport: „Așteptările sunt extrem de mari”, recunoaște americanul. „Nu numai din partea publicului, ci și din partea Porsche și a echipei Penske, care au scris împreună în trecut capitole de motorsport de excepție.” Diuguid și Travis Law (Directorul de Competiție) vor coordona echipa globală Porsche Penske Motorsport, cu supravegherea și managementul direct atât al programelor FIA WEC, cât și a IMSA. Operațiunile zilnice ale echipei FIA WEC vor fi conduse de Bernhard Demmer (Director General) și Francis Schammo (Team Manager). Joel Svensson (Team Manager) va fi responsabil pentru campionatul IMSA din America de Nord.
În conformitate cu reglementările LMDh, Porsche 963 se bazează pe un șasiu din categoria LMP2. Acest șasiu de vehicul nou dezvoltat este furnizat de compania canadiană de înaltă tehnologie Multimatic. Bosch, Williams Advanced Engineering și Xtrac contribuie la componentele hibride standard. Inima propulsiei, derivată de pe mașina sport hibridă de înaltă performanță 918 Spyder, este un motor V8 Biturbo de 4,6 litri. ADN-ul său este moștenit de la mașina de curse RS Spyder, cu care Porsche și Team Penske au obținut multe victorii între 2005 și 2008. Designul noului Porsche 963 provine de la clasicele 956 și 962, victorioase în anii 1980. O bandă continuă de iluminare în spate reflectă o caracteristică distinctivă a celui mai recent 911 din generația 992. Designul vehiculului alb-roșu-negru este un omagiu adus mașinilor de curse de succes ale Porsche. O altă tradiție continuată: noul Porsche 963 va fi disponibil clienților încă din primul an de competiție. Primele echipe de clienți Porsche își vor comunica deja programul în următoarele zile.
Pentru campania sa în Campionatul Mondial de Anduranță FIA WEC și Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSA) – cele mai lungi două serii de curse de anduranță din lume, care includ cursele de 24 de ore de la Le Mans, 24 de ore Daytona și clasicele 12 ore de la Sebring – Porsche Penske Motorsport își unește forțele cu parteneri puternici și cu tradiție. Producătorul de anvelope Michelin continuă alianța strânsă, la fel și ExxonMobil cu marca sa Mobil1. Pe lângă specialistul în software Ansys, care sprijină echipa globală cu soluții de simulare de ultimă oră, în calitate de partener tehnologic oficial, Penske Corporation, printr-o serie de filiale și mărci, este, de asemenea, partener oficial. Cu expertiza sa în dezvoltare și inginerie, Multimatic se alătură proiectului ca partener tehnologic. Producătorul de ceasuri de lux TAG Heuer este, de asemenea, alături de echipa globală, ca partener oficial de cronometrare al echipei Porsche Penske Motorsport. Brandul de modă Hugo Boss, în calitate de partener de îmbrăcăminte și echipament al echipei, precum și compania de stil de viață sportiv Puma, ca partener tehnic pentru îmbrăcăminte de curse ignifugă, completează portofoliul de parteneriate de nivel superior al Porsche Penske Motorsport.