• Societatea mixtă își propune să instaleze un lanț de surse de încărcare de curent continuu pentru automobilele electrice (Battery Electric Vehicles), care cuprinde rute lungi din Europa
• Sursele de energie electrică de până la 350 kW vor reduce semnificativ timpul de încărcare față de sistemele disponibile în prezent
• Planurile presupun construirea a 400 de stații de încărcare foarte rapidă în Europa
• Rețeaua se bazează pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizează un conector compatibil cu cele mai multe mașini electrice actuale și viitoare
• Colaborarea fără precedent a constructorilor auto va forma o rețea de încărcare ce funcționează indiferent de brandul auto
Stuttgart, 29 noiembrie 2016 – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company și Volkswagen Group cu Audi și Porsche au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru a crea cea mai puternică rețea de încărcare din Europa. Obiectivul este construirea rapidă a unui număr mare de stații de încărcare pentru a permite călătorii pe distanțe lungi pentru conducătorii de automobile electrice (BEV). Acesta este un pas important pentru a facilita adoptarea mașinilor electrice pe scară largă.
Stațiile de încărcare ultra-rapide și de mare putere vor avea până la 350kW, fiind mult mai rapide decât cea mai puternică stație de încărcare din prezent. Conform planului, construcția stațiilor va începe în 2017. Ținta este construirea a aproximativ 400 de astfel de puncte de încărcare în Europa. Până în 2020, clienții vor avea acces la sute de puncte de încărcare de mare putere. Scopul este de a permite călătoriile pe distanțe lungi cu ajutorul rețelei deschise de stații de încărcare plasate de-a lungul autostrăzilor și arterelor importante, ceea ce nu a fost posibil pentru majoritatea conducătorilor de automobile electrice (BEV) până în prezent. Această soluție ar urma să permită sistemului de încărcare cu energie electrică să devină la fel de simplu ca alimentarea cu combustibil de la benzinăriile clasice.
Rețeaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS). Infrastructura de încărcare planificată se extinde de la standardul tehnic existent de încărcare pentru curent continuu și alternativ către următorul nivel al capacității de încărcare rapidă cu curent continuu, de până la 350 kW. Mașinile electrice care sunt compatibile cu puterea maximă a stațiilor de încărcare se pot reîncărca, indiferent de marcă, în mult mai puțin timp decât în prezent. Rețeaua este proiectată pentru a deservi toate automobilele echipate cu CCS, facilitând astfel adoptarea mașinilor electrice (BEV) în Europa.
Porsche AG
„Există doi factori decisivi pentru noi: încărcarea foarte rapidă și poziționarea corectă a stațiilor de încărcare”, a declarat Oliver Blume, Chairman of the Executive Board la Porsche AG. „Împreună, acești doi factori ne permit să călătorim cu mașinile alimentate electric la fel cum călătorim cu mașinile convenționale cu combustie. În calitate de constructor auto, ne implicăm activ în modelarea viitorului nostru, nu numai prin construirea automobilelor integral electrice, ci și prin construirea infrastructurii necesare”.
Constructurii de automobile intenționează să facă investiții substanțiale pentru a crea rețeaua, subliniind încrederea fiecărei companii în viitorul mobilității electrice. În timp ce partenerii fondatori - BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company și Volkswagen Group - vor fi parteneri cu drepturi egale, și alți producători de automobile vor fi încurajați să participe la rețea pentru a ajuta la stabilirea unor soluții de încărcare confortabile pentru proprietarii mașinilor electrice (BEV). Societatea mixtă este deschisă și la colaborări cu parteneri regionali.
Înființarea societății mixte este condiționată de implementarea acordurilor finale și de reglementările cu privire la fuziuni din diferite jurisdicții.
Despre Porsche AG
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, cu sediul central la Stuttgart-Zuffenhausen, este unul dintre cei mai profitabili producători auto din lume. După primele nouă luni din 2016, Porsche a livrat 178,314 modele 911, Cayenne, Macan, Panamera, 718 Boxster și 718 Cayman către cumpărătorii din întreaga lume. Această cifră a fost cu 3% mai mare decât cea din aceeași perioadă a anului trecut. Pe parcursul primelor trei trimestre ale anului 2016, profitul operațional al constructorului de automobile sport s-a ridicat la 2,9 miliarde de euro, în creștere cu 12% față de cifra de anul trecut. Porsche controlează fabricile din Stuttgart și Leipzig, precum și un centru de dezvoltare din Weissach. Constructorul de automobile sport are aproximativ 27.000 de angajați (30 septembrie 2016). Principiul Porsche de a obtine maximul de oportunități pe pista de curse este încorporat în fiecare automobil. Grație standardelor sale de înaltă calitate, 70% dintre toate modelele Porsche construite vreodată circulă și astăzi.