Stuttgart. Porsche își va oferi un cadou extraordinar pentru aniversarea sa de 70 de ani: conceptul 911 Speedster este un studiu complet funcțional, de automobil sport cabrio, extrem de special. Modelul creează o punte de legătură între primul Porsche 356 ”No. 1” Roadster - care a fost omologat pe 8 iunie 1948 - și mașinile mărcii din prezent. Cu conceptul său purist și execuția impecabilă, care respectă cu acuratețe istoria, Porsche 911 Speedster reflectă esența producătorului de mașini sport Stuttgart cu o claritate extremă. Atuul principal al mașinii îl reprezintă livrarea unei experiențe autentice Porsche la volan. Tehnologia de propulsie de sub caroseria în două nuanțe a studiului de concept derivă din actualele modele GT. Acesta a fost dezvoltat la Centrul Porsche Motorsport – locul de naștere al modelului 911 GT2 RS si, mai recent, al lui GT3 RS. Conceptul 911 Speedster și-a sărbătorit debutul global în cadrul evenimentelor aniversare oficiale ”70 de ani de mașini sport Porsche”, în Zuffenhausen. Studiul de concept oferă o idee asupra a ceea ce ar putea reprezenta o posibilă versiune de serie, deși acest model nu ar urma să fie prezentat decât în 2019. O decizie în acest sens va fi luată în următoarele luni.
Caracteristicile conceptului 911 Speedster includ cadrul mai scurt al geamurilor, cu un parbriz mai înclinat și geamuri laterale scurtate în consecință. Aceste caracteristici dau masinii sport un profil încă și mai coborât, cu linii joase, care amintește de predecesorii săi, precum Porsche 356 1500 Speedster. O capotă spate specială, din fibră de carbon, aflată în spatele scaunelor din față, acoperă structura de protecție în caz de răsturnare și formează o carcasă dublă (”double bubble”), un element tradițional al acestor mașini sport, încă de la modelul 911 Speedster din 1988. Două benzi contrastante, în finisaj negru, amplasate între formele proeminente ale capotei spate, contribuie la designul aerodinamic, iar deflectorul de vânt, din plexiglas transparent, are gravat logo-ul ”70 de ani de Porsche”.
Așa cum dictează modelul original, conceptul 911 Speedster oferă, de asemenea, un plafon tonneau, de construcție ușoară, în locul unuia decapotabil. Acest plafon protejează interiorul mașinii de ploaie atunci când mașina este parcată și este atașat prin intermediul a opt elemente de fixare Tenax. Principiul de construcție ușoară a filozofiei Speedster continuă și la interior, unde sistemele de navigație, radio și aer condiționat au fost eliminate complet. Scaunele sport cu susținere laterală sunt fabricate în întregime din carbon, iar husele din piele anilină maro deschis, nuanța Cognac 356, reiau caracteristicile precursorilor clasici ai mașinii.
Corpul masiv al concept car-ului a fost împrumutat de la 911 Carrera 4 Cabriolet, deși aripile, capota frontală și plafonul din spate al conceptului sunt realizate din material compozit ușor, din fibră de carbon. Vopseaua, în culorile tradiționale GT Silver și White, amintește de primele mașini de curse Porsche – la fel ca multe alte detalii lucrate cu grijă, cum ar fi capacul central al rezervorului de combustibil, în stilul anilor ‘50, poziționat în mijlocul capotei, forma clasică Talbot a oglinzilor exterioare sau designul unic al farurilor principale. Suprafețele transparente și opace ale farurilor generează un efect încrucișat, respectând o practică utilizată de Porsche în primii săi ani în motorsport. La vremea respectivă, farurile originale erau lipite cu bandă înaintea curselor, pentru a le proteja împotriva ciobirii cu pietre și pentru a împiedica spargerea sticlei. Montanții B, de mari dimensiuni, precum și spatele, sunt ornate cu inscripția Speedster, cu litere placate cu aur.
Sub caroserie, conceptul 911 Speedster se bazează pe componente de ultimă generație. Șasiul provine de la 911 GT3, contrastând cu detaliile lucioase, în formă de trifoi, de pe jantele impresionante de 21 de inchi, cu design Fuchs. Este pentru prima dată când aceste jante sunt prezentate cu mecanism central de fixare. Dezvoltatorii GT au contribuit, de asemenea, la sistemul de evacuare cu guri de evacuare din titaniu și la sistemul de propulsie, care include o transmisie manuală în șase trepte. Motorul boxer cu șase cilindri al acestui studiu conceptual minimalist livrează peste 500 CP și atinge viteze de până la 9.000 rpm.
Istoria modelelor Porsche Speedster începe în SUA
Versiunile Speedster ale modelelor sport, care combină plăcerea de a conduce un cabrio cu o dinamică de condus deosebită, fac parte din istoria Porsche încă din 1952. Predecesorul modelului Porsche Speedster – 356 1500 America Roadster – avea o caroserie din aluminiu construită în totalitate manual. Acesta cântărea cu 60 kg mai puțin decât versiunea 356 Coupé, iar viteza sa maximă de 175 km/h și motorul său boxer, cu patru cilindri, de 70 CP, reprezentau o realizare impresionantă la vremea respectivă. Dispunând de geamuri detașabile pentru uși, de un acoperiș pliabil pentru protecție împotriva ploii și de scaune sport cu construcție ușoară, această mașină dezvoltată exclusiv pentru piața din SUA a fost construită în numai 16 exemplare, încorporând deja câteva elemente-cheie ale designului tipic Speedster.
Până în 2010, au fost create opt serii și modele diferite, la fel de speciale, cu ”Speedster” în denumire. Un moment important în evoluția modelului l-a reprezentat lansarea 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster, în 1957, iar primul 911 Speedster a urmat în 1988. Cele 356 de unități ale modelului 911 Speedster produse pentru seria 997, în 2010, au simbolizat un final provizoriu al producției versiunilor Speedster.
”70 ani de mașini sport Porsche” – o expoziție specială și numeroase activități
În cadrul unei expoziții speciale găzduite de Muzeul Porsche, compania expune numeroase povești și momente cheie din istoria sa, care arată felul în care Porsche a influențat, în mod decisiv, dezvoltarea mașinilor sport încă din 1948 și continuă să o facă și astăzi. Scopul expoziției este de a prezenta vizitatorilor evoluțiile remarcabile reușite de Porsche pe parcursul ultimelor șapte decenii.
Pe parcursul anului 2018, producătorul de mașini sport celebrează această aniversare prin numeroase alte activități în întreaga lume. Mâine, 9 iunie, Porsche își invită fanii la Sportscar Together Day, la locațiile mărcii de peste tot în lume. În weekendul 16-17 iunie, Porsche își va întâmpina angajații, precum și locuitori ai cartierului Zuffenhausen și potențiali clienți, la un eveniment aniversar la și în jurul fabricii mărcii din Stuttgart.
Festivalul Vitezei, care se va desfășura în perioada 12-15 iulie la Goodwood, în Marea Britanie, va sărbători, de asemenea, aniversarea Porsche de 70 de ani, la fel ca și Rennsport Reunion din California, în perioada 27-30 septembrie. Festivitățile se vor încheia cu evenimentul ”Sound Night”, care va avea loc pentru prima dată pe Porsche Arena din Stuttgart, pe data de 13 octombrie.
Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.com) și în baza de date Porsche pentru presă (https://presse.porsche.de).
911 Carrera Cabriolet: consum mixt de combustibil 8,5-7,5 l/100 km;
emisiile de CO2 195-172 g/km
911 GT3: consum mixt de combustibil 12,9-12,7 l/100 km; emisii de CO2 290-288 g/km
911 GT3 RS: consum mixt de combustibil 12,8 l/100 km; emisiile de CO2 291 g/km
911 GT2 RS: consum mixt de combustibil 11,8 l / 100 km; emisiile de CO2 269 g/km
Loredana Matei
Marketing & PR Manager
Porsche Pipera
Office - Showroom Porsche din Noul Centru Auto Porsche Pipera
Bdul Pipera 1/x, 77190 Voluntari, Jud. Ilfov
Phone: +40 21.409.06.86 | Mobil: 0722 638 994