Stuttgart/Zell am See. Constructorul de mașini sport din Zuffenhausen plănuiește să revină la cursele de raliu. În acest scop, departamentul motorsport din Weissach modifică modelul Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport pentru a corespunde reglementărilor FIA R-GT. Vehiculul ar trebui să fie pregătit să intre în competiție în sezonul 2020. Un factor important care a contribuit la această decizie a fost feedback-ul pozitiv de la lansarea Cayman GT4 Rallye Concept Car, cu ocazia ADAC Rallye Deutschland 2018. Romain Dumas (Franța) a condus spectaculosul concept car ca mașină de deschidere. Prima cursă demo pe gheață și zăpadă pentru conceptul de mașină de raliu a fost programată în cadrul Porsche Winter Event, care s-a desfășurat înainte de GP Ice Race din Zell am See (Austria, 19/20 ianuarie). Pilotul concept car-ului este Richard Lietz, care în acest moment se află pe locul al treilea în clasamentul Campionatului Mondial de Anduranță FIA (FIA WEC, GTE-Pro).
Spre deosebire de concept, viitoarea mașină de raliu nu se va baza pe modelul Cayman GT4 Clubsport construit până în 2018, ci pe noul 718 Cayman GT4 Clubsport, prezentat la începutul lunii ianuarie. Noua sportivă de curse pentru clienți, concepută pentru seria GT4, precum și pentru evenimente clubsport și sesiuni private pe circuit, este alimentată de un motor boxer de 3,8 litri, cu șase cilindri, care generează o putere de 313 kW (425 CP). La dezvoltarea automobilului, accentul s-a pus pe performanță, manevrabilitate și sustenabilitate. Pentru construcția Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, s-au utilizat, pentru prima dată, mai multe componente ale caroseriei fabricate din fibre naturale compozite.
Apariția concept car-ului Porsche Cayman GT4 Rallye la Rallye Deutschland 2018 s-a bucurat de un feedback pozitiv. Reacția fanilor, a echipelor, a piloților și a organizatorilor campionatului a reprezentat un factor decisiv în continuarea noului program de dezvoltare. Costul de operare relativ scăzut al noului vehicul reglementat R-GT este un avantaj major, datorită specificațiilor similare cu modelul de serie.
Porsche la raliuri: Victorii și tradiție
Porsche are o lungă istorie de succese în cursele de raliu. Victoria generală la Raliul de la Dakar din 1986 – cu Porsche 959 – este considerată un moment cheie. Porsche 953, bazat pe o versiune 911 cu tracțiune integrală, a câștigat de asemenea Raliul de la Dakar. La sfârșitul anilor ’60 și începutul anilor ‘70, Vic Elford și Björn Waldegard au sărbătorit victorii importante cu Porsche 911 la legendarul Raliu de la Monte Carlo. Mai recent, mai mulți investitori privați au mizat pe diferite modele Porsche 911 în competiții naționale și internaționale. În plus, chiar piloții de la uzina Porsche, Timo Bernhard și Romain Dumas, au preluat proiecte private în cursele de raliu.
Clasa FIA R-GT
Reglementările R-GT au fost introduse de FIA, autoritatea mondială în motorsport, pentru sezonul 2011. Scopul conceptului este de a oferi echipelor ambițioase de clienți și piloților privați o variantă mai accesibilă de a concura la cursele de raliu. Pentru sezonul 2014, reglementările au fost din nou revizuite semnificativ. Clienții pot participa la competiții din întreaga lume cu vehicule omologate R-GT. Printre cele mai importante se numără faimosul Raliu de la Monte Carlo și rundele legendare pe asfalt din cadrul World Rally Championship, de pe insula mediteraneană Corsica.
Notă: Comunicatele de presă, fotografiile și video-urile pot fi descărcate de pe http://presse.porsche.de. Canalul de Twitter @PorscheRaces publică fotografii și informații în timp real de pe circuitele de curse din întreaga lume. Porsche Communication oferă conținut suplimentar și include un serviciu inovator pentru jurnaliști, bloggeri și formatorii de opinie din online, pe www.newsroom.porsche.com.