Stuttgart. Porsche 911 Turbo a fost, în ultimii 45 de ani, chintesența mașinii sport de înaltă performanță, care poate fi utilizată zi de zi. După lansarea pe piață a modelului 911 Turbo S, compania prezintă acum generațiile următoare de 911 Turbo Coupé și Cabriolet - și mai puternice, și mai rapide și mai distincte. Datorită motoarelor lor de 427 kW (580 CP), cu 30 kW (40 PS) mai mult decât predecesorii lor, ambele variante de model coboară sub pragul magic de trei secunde 0-100 km/h, cu un timp de 2,8 secunde (0,2 secunde mai rapid). Cuplul de 750 Nm (până la 40 Nm), acum fără limită de timp pentru overboost, face ca sprinturile rapide să fie și mai spontane și fără efort. Accelerația, puterea și cuplul noului 911 Turbo, prin urmare, toate se compară cu cele din generația anterioară 911 Turbo S. Transmisia de putere este realizată de o cutie de viteze PDK cu opt trepte cu o configurație specific turbo, în timp ce viteza maximă rămâne neschimbată, la 320 km/h. Opțiuni precum pachetele Sports and Lightweight Design, șasiul sport și sistemul de evacuare sport sunt disponibile pentru prima dată pentru 911 Turbo. Drept urmare, clienții vor putea să își adapteze vehiculul și mai mult la gusturile lor individuale.
Noile mașini sport urmează un traseu prestigios, întrucât 911 Turbo a fost sinonim cu luxul și performanța începând cu 1975. Fiecare generație a continuat să se ridice la nivelul de etalon global pentru mașinile sport de înaltă performanță. 911 Turbo combină sportivitatea cu posibilitatea utilizării de zi cu zi, dinamismul emoțional cu fiabilitatea și performanța entuziasmantă cu eficiența. Cea mai recentă generație este mai mult decât de două ori mai puternică decât Turbo-ul inițial, care era alimentat de un motor de trei litri, de 260 CP, cu o singură turbină. Cu toate că 911 Turbo a devenit mai rapid, mai mare și mai confortabil de-a lungul anilor, acesta și-a păstrat întotdeauna caracteristicile fundamentale.
Noul motor boxer de 3,745 cm3, cu șase cilindri, are o putere crescută la 580 CP și oferă acum turbochargere VTG simetrice, cu supape de bypass controlate electric. Împreună cu sistemul său de răcire cu aer reproiectat și utilizarea injectoarelor piezo, acesta îmbunătățește capacitatea de reacție, performanțele, caracteristicile cuplului și capacitatea sa de funcționa la turații mari. Șasiul și caroseria au devenit mai largi. Puntea față virează acum și mai precis, datorită celor 42 de milimetri de lățime suplimentară și anvelopelor noi, de 20 inch 255/35. Controlul activ al roților, PTM, este acum capabil să transfere și mai multă putere pe roțile din față, în timp ce tracțiunea direcționată activ pe puntea spate este crescută de ampatamentul mai larg cu 10 mm, precum și de anvelopele 315/30 pe roți de 21 inch - un inch mai mult decât pe puntea față. Sistemul de frânare reproiectat este și mai puternic și poate fi recunoscut prin etrierele sale fixe roșii, montate standard. Discurile de frână din față, din fontă cenușie, măsoară acum 408 mm în diametru (cu 28 mm mai mult decât înainte) și au o grosime de 36 mm (cu doi milimetri mai mult). Puntea spate are discuri de frână cu grosimea de 30 mm cu un diametru de 380 mm.
Pentru prima dată pe 911 Turbo este disponibil opțional un sistem de evacuare sport. Două variante diferite de șasiu sunt, de asemenea, noi: în timp ce șasiul PASM standard oferă o gamă mai mai largă de opțiuni între sportivitate și confort, suspensia sport controlată electric, semnificativ mai fermă, coborâtă cu 10 mm, pune în valoare agilitatea noului 911 Turbo. Setarea sa are ca scop îmbunătățirea dinamicii și asigură și mai multă stabilitate în conducerea la viteză mare, cum ar fi atunci când vehiculul este utilizat pe circuitele de curse. Stabilizarea anti-ruliu hidraulică opțională PDCC și sistemul de frânare ceramic opțional PCCB, cu etriere fixe cu zece pistoane pe roțile din față, duc și mai departe dinamica de conducere a noului model.
Designul 911 Turbo a devenit și mai musculos. Caroseria a fost lățită cu 45 mm până la 1.840 mm la roțile din față, pentru a găzdui noul șasiu, în timp ce linia marcantă a noii capote subliniază caracterul sportiv al mașinii. Farurile LED cu PDLS Plus, iluminează drumul ca standard. La puntea spate, caroseria are acum exact 1,90 metri lățime (mai mult cu 20 mm). Alte caracteristici distinctive ale noului 911 Turbo sunt aerodinamica adaptivă îmbunătățită, care prezintă clapete de aer de răcire controlate electronic în față, spoilerul frontal activ mai mare și spoilerul spate variabil semnificativ mai mare. Admisiile de aer din panourile laterale din spate, atât de caracteristice pentru Turbo 911, aduc acum aerul de proces, mai degrabă decât aerul de răcire pe care îl aduceau înainte, în timp ce sistemul de răcire a aerului este acum poziționat direct în fluxul de aer sub capacul posterior. Bara luminoasă continuă, cu lumini LED, precum și noua grilă cu benzi argintii, completează designul spatelui mașinii.
Aspectul și performanța vehiculului pot fi accentuate suplimentar de pachetele opționale Lightweight Design și Sports. Pachetul Lightweight Design pentru Coupé reduce greutatea vehiculului cu 30 de kilograme. Printre altele, acest lucru este posibil prin utilizarea scaunelor ușoare, tip bucket, omiterea scaunelor din spate și izolație mai puțină, ceea ce înseamnă că șoferii se pot bucura și mai mult de sunetul motorului. Pachetul Sports include pachetul 911 Turbo Sport Design, precum și accente suplimentare de negru și carbon - fără să mai vorbim de stopurile Exclusive Design.
Elementele de bază ale interiorului modern corespund celor ale modelelor 911 Carrera cu Porsche Advanced Cockpit și Direct Touch Control. Ecranul central al PCM are acum 10,9 inch și poate fi operat rapid și în siguranță, datorită noii sale arhitecturi. Lista de echipamente de înaltă calitate include scaune sport, controlate complet electric, cu 14 căi de reglare, pachetul Sport Chrono, volan sport GT cu padele de schimbare a vitezei, comutatoare multifuncționale și de mod, precum și puternicul sistem de sunet BOSE® Surround Sound. Numeroase opțiuni sunt disponibile pentru o personalizare suplimentară, inclusiv Porsche InnoDrive cu control de croazieră adaptiv, Lane Keeping Assist cu recunoașterea indicatoarelor rutiere, asistență de vedere nocturnă, vedere 360 grade și sistemul de sunet surround Burmester® High-End Surround.
Noile modele vor fi disponibile la comandă începând cu 16 iulie. În România, 911 Turbo Coupé va costa de la 191.340,10 EUR inclusiv TVA, iar 911 Turbo Cabriolet va avea un preț de 204.932,28 €, inclusiv TVA.
Informații suplimentare, materiale filmate și fotografii în Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com
Consumul de combustibil și valorile emisiilor de CO2 au fost calculate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie specificate deocamdată. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile calculate pe baza testului NEDC utilizat anterior.
Mai multe informații despre consumul oficial de combustibil și despre emisiile oficiale și specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația intitulată „Orientări privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie electrică a noilor autoturisme”, care este disponibil gratuit de la toate punctele de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).