Stuttgart. Rezultat record pe primele trei trimestre: în perioada ianuarie - septembrie 2021, Porsche a livrat 217.198 de automobile în întreaga lume. Această cifră reprezintă o creștere de 13% pentru producătorul de mașini sport. Cererea a crescut în toate regiunile de vânzări, în mod special pe piața din SUA.
"Cererea foarte mare pentru mașinile noastre sport a continuat și în al treilea trimestru și suntem încântați că am reușit să livrăm atât de multe mașini clienților în primele nouă luni ale anului", spune Detlev von Platen, membru pentru vânzări și marketing al Consiliului de administrație al Porsche AG. „Registrele de comenzi sunt pline și, la rândul lor, ne umplu de optimism și entuziasm pe măsură ce ne apropiem finalul de an. Cu toate acestea, situația coronavirusului rămâne dinamică și ne confruntăm cu provocări în aprovizionarea cu semiconductori. Din aceste motive, urmărim foarte atent evoluțiile actuale pentru a ne asigura că putem continua să reacționăm într-un mod flexibil.”
Porsche Cayenne rămâne cel mai de succes model, cu 62.451 de exemplare livrate, urmat de Macan cu 61.944 de unități, o creștere de 12%. Modelul complet electric Taycan a fost, de asemenea, extrem de popular, cu 28.640 de mașini livrate clienților. Aflat acum în al doilea an complet pe piață, Taycan este la același nivel cu emblematicul 911, care a înregistrat 27.972 de unități livrate în T3 - o creștere de zece la sută. 718 Boxster și 718 Cayman au fost achiziționate de 15.916 clienți, ceea ce reprezintă o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Livrările Panamera au rămas, de asemenea, ferm la nivelul anului precedent, cu 20.275 de exemplare - o creștere de 1%.
Cerere crescută în toate regiunile de vânzări
Din nou, cea mai mare creștere a fost în SUA, unde Porsche a livrat 51.615 vehicule în primele nouă luni, ceea ce reprezintă o creștere de 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Poziționarea puternică în America de Nord se reflectă și în concluziile celui mai recent studiu J.D. Power APEAL: la fel ca în anii anteriori, clienții consideră Porsche cel mai atrăgător brand premium. Pe întregul continent american, Porsche a realizat în total 63.025 livrări, cu 29% mai mult decât în primele trei trimestre ale anului 2020. China, care este cea mai mare piață unică, a contribuit cu 69.789 de vehicule la numărul total livrat, o creștere de 11%. În total, livrările către Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu au crescut cu 12%. Automobilele Porsche au fost livrate către 97.841 de clienți din aceste regiuni. Mașinile sport de la Porsche s-au bucurat, de asemenea, de o mare popularitate în Europa: 56.332 vehicule au fost livrate clienților, o creștere de doi la sută față de anul precedent. În Germania, cererea a crescut cu nouă procente între ianuarie și septembrie, cu 19.099 de unități livrate.
PORSCHE AG | Ianuarie - Semptembrie | ||
Livrari | 2020 | 2021 | Diferenta |
Global | 191,547 | 217,198 | +13% |
Europa | 55,483 | 56,332 | +2% |
Germania | 17,462 | 19,099 | +9% |
America | 49,034 | 63,025 | +29% |
SUA | 39,734 | 51,615 | +30% |
Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu | 87,030 | 97,841 | +12% |
China | 62,823 | 69,789 | +11% |