Stuttgart. La aproape un an și jumătate după lansarea pe piață a modelului 992, gama 911 se extinde cu modelele sportive GTS. În urmă cu doisprezece ani, Porsche prezenta prima versiune GTS a modelului 911. Acum, este lansată o nouă generație a popularului model de mașină sport - mai puternică și mai distinctivă din punct de vedere vizual și cu o dinamică de conducere mai bună decât oricând. Motorul său boxer cu șase cilindri oferă 353 kW (480 CP), ceea ce reprezintă 22 kW (30 CP) mai mult decât actualul 911 Carrera S și precedentul 911 GTS.
Cinci variante de modele sunt acum disponibile la prețuri începând de la 147.764,68 euro .
● 911 Carrera GTS cu tracțiune spate, în versiunile Coupé și Cabriolet
● 911 Carrera 4 GTS cu tracțiune integrală, în versiunile Coupé și Cabriolet
● 911 Targa 4 GTS cu tracțiune integrală
O transmisie Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu opt trepte sau una manuală cu șapte trepte, precum și o suspensie specifică GTS cu Porsche Active Suspension Management (PASM) și sistemul de frânare performant de la 911 Turbo asigură transmiterea superioară a forțelor longitudinale și laterale. Dinamica de conducere va fi îmbunătățită și mai mult cu pachetul Lightweight Design, care va fi disponibil pentru prima dată pe GTS și va permite o masă redusă cu 25 de kilograme.
Aspectul sportiv discret al noilor modele prezintă elemente de caroserie negre contrastante și zone întunecate ale farurilor. Negrul este, de asemenea, culoarea dominantă a interiorului. Multe elemente realizate din microfibră Race-Tex creează o ambianță dinamică și elegantă. Cea mai recentă generație de Porsche Communication Management (PCM) aduce numeroase îmbunătățiri în funcționare și conectivitate.
Tehnologie: suspensie personalizată și sistem de evacuare sport unic
Motorul turboalimentat de trei litri cu șase cilindri dispuși orizontal din noul 911 GTS oferă 353 kW (480 CP). Cuplul maxim este de 570 Nm, o creștere de 20 Nm față de predecesorul său. Sprintul de la zero la 100 km/h durează doar 3,3 secunde în 911 Carrera 4 GTS Coupé cu transmisie Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu opt trepte: cu trei zecimi mai rapid decât predecesorul său. O transmisie manuală cu șapte trepte, cu o cursă deosebit de scurtă, este disponibilă pentru toate modelele 911 GTS ca alternativă la PDK.
Suspensia, derivată de la 911 Turbo și modificată pentru GTS, îndeplinește cerințe de performanță exigente. Datorită Porsche Active Suspension Management (PASM) disponibilă standard, amortizoarele răspund fulgerător schimbărilor dinamice. În Coupé și Cabriolet, PASM este de asemenea standard, împreună cu șasiul sport coborât cu 10 milimetri. Conceptul arcurilor ajutătoare din spate provine din modelele Turbo: arcurile principale sunt sub tensiune în toate condițiile de conducere. Revenirea rămâne aceeași. Șasiul 911 Targa 4 S cu PASM este utilizat pentru 911 Targa 4 GTS.
Inginerii au ajustat, de asemenea, performanțele de oprire pentru a se potrivi cu performanțele sporite ale GTS, care folosește sistemul de frânare de înaltă performanță de la 911 Turbo. Jantele din aliaj de 20 inch (față) și 21 inch (spate) negre, cu blocare centrală, sunt de la 911 Turbo. Sistemul de evacuare sport standard este responsabil pentru o coloană sonoră și mai guturală, datorită setării sale specifice GTS și omiterii unor izolații interioare.
Exterior: numeroase accente negru lucios sau satinat
O multitudine de detalii exterioare negre sau întunecate sunt caracteristice 911 GTS. Pe 911 Targa 4 GTS, acestea includ și rama definitorie pentru model și inscripția Targa. Elementele suplimentare vopsite negru satinat includ buza spoilerului, jantele din aliaj cu blocare centrală, lamelele capacului motorului și inscripția GTS de pe ușile și de pe spatele mașinii. Pachetul exterior la care acestea și alte detalii sunt executate în negru lucios, poate fi ales ca opțiune.
Toate modelele 911 GTS dispun de pachetul Sport Design, cu finisaje distincte pentru față, spate și pragurile laterale. Ramele farurilor și lumina de zi sunt întunecate, iar mașina este echipată cu faruri LED standard cu Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Stopurile sunt specifice modelelor GTS.
Pachet Lightweight Design: mai ușor, mai multă forță deportantă
Dinamica conducerii este îmbunătățită și mai mult cu pachetul Lightweight Design, care va fi disponibil pentru prima dată pe un GTS . Până la 25 kg vor fi economisite de scaunele din plastic armat cu fibră de carbon mai ușoară (CFRP), sticlă ușoară pentru geamurile laterale și spate și bateria ușoară. Scaunele din spate sunt demontate. Alte îmbunătățiri ale performanței includ direcția pe puntea spate ca standard în acest pachet de echipare, precum și finisaje aerodinamice suplimentare.
Interior: Race-Tex negru și scaune Sport Plus standard
Detaliile sportive ale modelelor GTS continuă și în interior - funcțional și vizual. Maneta schimbătorului de viteze al transmisiei manuale opționale cu șapte trepte a fost scurtată cu 10 mm, ceea ce permite schimbarea rapidă a vitezei cu o simplă mișcare a încheieturii. Un volan GT Sport, precum și pachetul Sport Chrono cu comutator de mod, aplicația Porsche Track Precision și un afișaj al temperaturii anvelopelor sunt caracteristici standard. Scaunele Sport Plus standard cu reglare electrică în patru direcții oferă suport lateral și confort. Izolația interioară a fost redusă, ceea ce sporește acustica emoțională a conducerii.
Numeroase elemente din Race-Tex subliniază atmosfera dinamică și elegantă. Secțiunile centrale ale scaunelor, volanul, mânerele ușilor și cotierele, capacul compartimentului de depozitare și maneta schimbătorului de viteze sunt toate acoperite cu materialul din microfibră. Cu pachetul interior GTS, cusăturile decorative sunt disponibile în Carmine Red sau Crayon ca opțiune. Centurile de siguranță și inscripția GTS brodată pe tetiere, contorul de turații și ceasul Sport Chrono vin în aceleași culori contrastante. Cu pachetul interior GTS, inserțiile decorative de pe tabloul de bord și garniturile ușilor sunt din carbon mat.
Noul concept de afișare și operare: acum și cu Android Auto
Noua generație Porsche Communication Management (PCM) oferă funcții suplimentare și operare semnificativ simplificată. Zonele tactile din meniul Media au fost mărite, iar opțiunea de rearanjare a elementelor de pe ecranul de pornire este nouă. Asistentul vocal îmbunătățit recunoaște vorbirea naturală și poate fi activat cu „Hey Porsche”.
Utilizatorii iOS și Android se vor bucura de conectivitate completă. Cu Apple Car Play® și acum cu Android Auto, respectivele funcții ale telefoanelor mobile pot fi utilizate pe deplin în noile modele Porsche 911 GTS.
Valorile consumului și emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP). Pentru moment, valorile NEDC trebuie să fie specificate în continuare.
Informații suplimentare despre consumul oficial de combustibil și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația intitulată „Liniile directoare privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, care este disponibilă gratuit de la toți puncte de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).