Stuttgart, Germania. Pe 27 noiembrie, cea de-a opta generație 911 își va sărbători premiera mondială în Los Angeles – la 55 de ani după debutul modelului original 911. Un pretext suficient pentru o privire retrospectivă asupra celor șapte generații anterioare.
Cu cea de-a cincea generație a modelului 911, introdusă în 1997 - 996 - Porsche a făcut pasul îndrăzneț de a renunța la utilizarea motoarelor răcite cu aer. După 34 de ani, producătorul de mașini sport a reconstruit complet imaginea modelului său emblematic cu noul 911 și a rezolvat, astfel, o serie de provocări urgente. Ca parte a unui proces care a început cu modelul anterior, accentul s-a pus pe reducerea costurilor de producție prin compatibilitatea maximă a pieselor cu alte modele, cum ar fi Boxster, precum și pe respectarea noilor reglementări privind siguranța și emisiile. Porsche a găsit calea spre viitor cu 996.
A făcut acest lucru păstrând proporțiile clasice și combinându-le cu tehnologia modernă – pe scurt, reînnoind o legendă a mașinilor sport și pregătind-o pentru viitor. 996 a avut o moștenire dificilă de urmat, dar a reprezentat și primul capitol al unei noi ere. Acest lucru era deja clar în materie de design.
Rezultatul a fost o caroserie cu un design nou, care a impresionat prin aspectul elegant, simplu. De asemenea, dimensiunile au crescut: noul 911 era acum cu 18,5 cm mai lung, iar ampatamentul a fost de asemenea alungit, pentru a doua oară în istoria seriei de modele. Acesta a crescut cu 80 mm, în timp ce la lățimea caroseriei s-au adăugat alți trei centimetri. Interiorul a beneficiat, de asemenea, de aceste schimbări: 996 a oferit mai mult spațiu pentru brațe și senzația de interior mai generos. Panoul de bord a primit, de asemenea, un aspect nou: cele cinci ecrane rotunde ale ceasurilor de bord se îmbină între ele – o altă diferență față de designul clasic.
Cu toate acestea, cele mai mari schimbări au fost la partea din spate a modelului. Designul motorului boxer a fost păstrat – dar nu și răcirea cu aer, deoarece acest principiu de răcire nu permitea conformarea la reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile. În schimb, noul sistem de răcire cu apă era pregătit pentru viitor. Acest lucru a fost valabil și în privința performanțelor sale: motorul cu patru valve și șase cilindri genera 300 CP la o cilindree de 3,4 litri, ceea ce corespundea legendarului model 911 Turbo 3.3. După faceliftul motorului cu cilindree de 3,6 litri, puterea acestuia a crescut la 320 CP, iar pentru ediția aniversară ”40 de ani de Porsche 911”, puterea motorului a ajuns chiar la 345 CP.
Modelul 911 Turbo a primit, de asemenea, un nou motor boxer, răcit cu apă. Acesta avea un trecut impresionant: ca motor de 3,2 litri în șase cilindri, condusese deja modelul 911 GT1 către victorie în cursa de la Le Mans din 1998. Datorită turbocompresorului dublu, acesta a pus la dispoziție 420 CP vehiculelor din producția de serie. Acest model 911 Turbo a fost, prin urmare, primul model de serie de la Porsche care a depășit limita de 300 km/h. În cazul 911 GT2, unitatea producea chiar și 483 CP. Sistemul PCCB cu discuri de frână ceramice a fost și el introdus pe această mașină sport cu performanțe extreme și a devenit dotare standard pe GT2. Acesta era cu 50% mai ușor decât frânele cu discuri standard și avea o durată de viață de până la 300.000 km.
Cu același motor, dar fără turbocompresor, 911 GT3 a marcat începutul unei noi ere: oferea o plăcere pură la volan atât pe șosea, cât și pe pista de curse, ca parte a Track Days. De asemenea, modelul a constituit baza pentru competițiile de brand Porsche și a fost punctul de plecare pentru multe victorii în cursele motorsport dedicate clienților Porsche din întreaga lume. Pe 996, motorul de 3,6 litri aspirat natural a avut inițial o putere de 360 CP, apoi una de 381 CP. Modelul 911 GT3 RS a urmat în 2003 ca o ediție perfecționată. Între 1997 și 2005, Porsche a produs, în total, 175.262 de vehicule Type 996.
Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).