Stuttgart. Porsche a adăugat două noi modele super sport gamei Panamera. Cu puterea motorului V8 bi-turbo, de 4 litri (338 kW/460 CP), sistemele dinamice de șasiu suplimentare, inclusiv suspensia pneumatică cu trei camere și elementele și echipamentele unice de design, Panamera GTS și Panamera GTS Sport Turismo oferă o serie de caracteristici de performanță unice. De exemplu, pachetul Sport Design cu elemente exterioare negre și suprafețe mari din Alcantara la interior este inclus în echiparea standard. Mai mult, Porsche și-a extins portofoliul de sisteme de confort și asistență a șoferului, incluzând acum un afișaj heads-up cu diferite opțiuni de configurare pentru întreaga gamă Panamera.
Emoție și eficiență: motor V8 de 460 CP și sistem de evacuare sport
Inima ambelor modele Panamera GTS este un motor V8, de 4 litri, cu putere de 338 kW (460 CP) și cuplu maxim de 620 Nm, generând o experiență sonoră și de condus senzațională, atunci când este combinat cu sistemul de evacuare sport standard. Motorul bi-turbo, cu filtru de particule pentru benzină, își depășește predecesorul cu 15 kW (20 CP) și 100 Nm, propulsând noile Panamera GTS de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde, cu pachetul standard Sport Chrono instalat. Cele două modele ating o viteză maximă de 292 și respectiv 289 km/h. Nu există întreruperi în forța de tracțiune, întrucât puterea este transmisă sistemului de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM), prin intermediul cutiei de viteze cu dublu ambreiaj PDK, în opt trepte. Performanțele lor excepționale sunt atinse cu un consum moderat de doar 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km) (a se vedea nota de subsol); emisiile de CO2 sunt de 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).
Performanță și confort: șasiu sport cu suspensie pneumatică cu trei camere
Proiectate pentru a reflecta puterea sportivă a modelelor Panamera GTS, sistemele de șasiu sunt impresionant de dinamice. Suspensia pneumatică adaptivă cu tehnologie cu trei camere este montată în echiparea standard, ceea ce determină un control flexibil și o rată optimă de amortizare. Șasiul sport de pe cele două modele GTS a fost redus cu 10 milimetri, în timp ce funcția Porsche Active Suspension Management (PASM) a fost adaptată pentru o calibrare încă și mai sportivă. Rezultatul? Dinamică laterală extraordinară. Frânele mari (cu diametrul de 390 milimetri în față și 365 milimetri în spate) oferă o decelerare remarcabilă.
Look distinctiv marca GTS: pachetul Sport Design cu accente negre
În comparație cu predecesorul său, noul pachet de echipamente de bază Panamera GTS a fost modernizat în mod semnificativ, în mai multe privințe. Pachetul Sport Design cu ornament negru frontal și în partea de jos a spatelui și o varietate de elemente închise la culoare evidențiază look-ul mai atletic. Modelele GTS sunt echipate cu jante de 20 de inchi Panamera Design, în standard. Interiorul are elemente distinctive din Alcantara negru și aluminiu anodizat. Pachetul standard include, de asemenea, un volan sport multifuncțional, încălzit, cu padele de schimbare a vitezelor și accente de Alcantara, precum și modulul Connect Plus, pentru o gamă largă de servicii digitale. Cu pachetul opțional Interior GTS, conducătorii auto își pot personaliza vehiculul cu diverse elemente de design, cum ar fi turometrul, cusăturile de design și logo-urile GTS în nuanțe contrastante precum Carmine Red sau Crayon.
Premieră pentru Panamera: afișaj heads-up cu multiple opțiuni de configurare
Versiunile GTS oferă toate inovațiile regăsite pe modelele din cea de-a doua generație Panamera. Acestea includ sistemul digital Porsche Advanced Cockpit, sisteme de asistență precum Porsche InnoDrive, inclusiv sistemul de control al vitezei de croazieră și opțiunea de punte spate viratoare. Modelele GTS oferă, de asemenea, o noutate pentru întreaga gamă Panamera - afișajul de tip heads-up. Acesta poate fi configurat de către conducătorul auto, proiectând color toate informațiile relevante direct în câmpul său vizual.
Mai adaptat pentru condusul de zi cu zi: primul Panamera GTS Sport Turismo
Conform tradiției Porsche, GTS înseamnă Gran Turismo Sport. Prima mașină sport Porsche omologată pentru șosea – 904 Carrera GTS – a fost lansată în 1963, transferând tehnologia de curse de pe circuit pe stradă. Au urmat modelele 924 GTS și 928 GTS, care au cultivat conceptul în anii ‘80 și ‘90. În 2007, acesta a fost readus la viață prin Carrera GTS. Prima generație Panamera GTS a urmat în 2011, inițial disponibilă doar în configurația de berlină sport. Acum, noul Panamera GTS este disponibil și ca Sport Turismo. Cu un hayon de mari dimensiuni, un prag de încărcare coborât, un volum sporit al portbagajului și o configurație de 4 + 1 locuri, noua versiune GTS bazată pe modelul din 2017 îndeplinește cele mai înalte standarde pentru utilizarea de zi cu zi, oferind, în același timp, performanțe remarcabile.
Noile modele GTS sunt acum disponibile pentru comandă. În România, Panamera GTS este disponibilă de la 121.652 EUR fără TVA, iar pentru Panamera GTS Sport Turismo, prețurile pornesc de la 124.125 EUR fără TVA.
Imaginile sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).
Panamera GTS: consum combustibil mixt 10,3 l/100 km; Emisiile de CO2 mixte 235 g/km
Panamera GTS Sport Turismo: consum de combustibil mixt 10,6 l/100 km; Emisiile de CO2 mixte 242 g/km
Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noile standarde WLTP. Valorile NEDC derivate din acestea ar trebui să fie în continuare specificate pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC folosită până în prezent.
Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și emisiile oficiale de CO2 ale noilor automobile pentru pasageri sunt disponibile în ”Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi.