09.01.2019

Noul Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport cu componente din fibre naturale compozite - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • 10:00 - 14:00
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Stuttgart. La trei ani de la premiera primului Cayman GT4 Clubsport, Porsche a prezentat succesorul modelului: noul 718 Cayman GT4 Clubsport este o versiune și mai performantă a modelului de succes din Weissach. Pentru prima dată, sportiva de curse cu motor amplasat central vine în două versiuni din fabrică: modelul ”Trackday”, concepută pentru piloții amatori ambițioși și versiunea ”Competition”, destinată pentru campionatele de curse naționale și internaționale.

Pentru dezvoltarea noului 718 Cayman GT4 Clubsport, accentul a fost pus nu numai pe îmbunătățirea manevrabilității și a scurtării timpului obținut per tur de circuit, dar și pe utilizarea sustenabilă a materiilor prime. 718 Cayman GT4 Clubsport este prima mașină de curse din producția de serie care include componente ale caroseriei fabricate din fibre naturale compozite. Portiera pilotului și a copilotului, precum și aripa spate sunt fabricate dintr-un amestec de fibre organice, care provin în principal din produse agricole secundare – cum sunt fibrele de in sau cânepă – și prezintă proprietăți similare cu fibra de carbon în ceea ce privește greutatea și rigiditatea.

Cel care alimentează noul 718 GT4 Clubsport este un motor de 3,8 litri, cu șase cilindri, care produce 313 kW (425 CP). Comparativ cu predecesorul său, acesta vine cu o creștere a performanței de 40 CP. Puterea este transferată la roțile din spate printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, în șase trepte și cu diferențial spate blocabil mecanic. Ansamblul suspensiei față (arc-amortizor), fabricat din materiale ușoare, este preluat de la fratele mai mare 911 GT3 Cup. Impresionantul sistem de frânare de curse prezintă discuri de oțel, cu diametrul de 380 milimetri. Cu o greutate de 1.320 kg, noul 718 Cayman GT4 Clubsport – livrat din fabrică cu un safety cage sudat, un scaun de curse de tip scoică, precum și cu un sistem de prindere în șase puncte – este o mașină de curse extrem de ușoară.

Versiunea de bază „Trackday” este destinată piloților amatori care doresc să participe la sesiuni private de pilotaj pe circuit și la evenimente clubsport, fără eforturi și investiții majore. Vehiculul este echipat cu amortizoare fără reglaj al durității. Sistemele ABS și ESC și sistemul de asistență pentru controlul tracțiunii asigură o manevrare ușoară în situații limită și pot fi dezactivate. De asemenea incluse din fabrică sunt sistemul de climatizare, o trapă de evacuare în acoperiș, un extinctor portabil și un rezervor de 80 de litri, omologat FT3. Vehiculul neomologat pentru șosea poate fi dus în service la toate Centrele Porsche.

Versiunea „Competition” include o serie de detalii specifice curselor. Amortizoarele pot fi ajustate în trei poziții. Rezervorul de combustibil de siguranță, cu o capacitate de 115 litri, este potrivit pentru curse pe distanțe lungi. Datoritã unui sistem de frânare cu distribuție variabilă, forța de frânare poate fi reglată în nenumărate moduri între puntea față și puntea spate. Un cric pneumatic integrat garantează o staționare scurtă la boxe. Volanul de curse cu eliberare rapidă, preluat de la modelul 911 GT3 R, oferă o gamă largă de opțiuni de reglare, după preferințele individuale ale piloților. Un sistem automat de stingere a incendiilor reprezintă o altă dotare de siguranță pentru circuit.

„Noul Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport posedă în mod semnificativ mai multe gene de curse decât predecesorul său de succes“, spune Fritz Enzinger, șeful diviziei Porsche motorsport. „Puterea motorului a crescut considerabil. În același timp, am reușit să creștem deportanța, iar cockpitul este acum chiar mai bine adaptat la nevoile piloților. Sunt încrezător că putem obține cifre de vânzări cel puțin la fel de bune ca cele ale modelului precedent, din care am livrat 421 de unități”.

Ambele versiuni pot fi deja comandate și vor fi livrate echipelor și piloților din întreaga lume începând cu luna februarie.

Descriere tehnică Porsche Cayman 718 GT4 Clubsport (Type 982)

Concept
• Mașină de curse neomologată pentru șosea, cu un singur loc

Motor
• Motor boxer amplasat central, din aluminiu, cu șase cilindri și montare rigidă
• 3.800 cc; cursa 77,5 mm, alezaj 102 mm
• Putere maximă: 313 kW (425 CP) la 7.500 rpm
• Turație maximă: 7.800 rpm
• Cuplu maxim: 425 Nm la 6.600 rpm
• Raport de compresie: 12.5:1
• Sistem de răcire cu apă optimizat pentru curse, cu management termic pentru motor și cutia de viteze
• Tehnologie cu 4 valve, cu geometrie variabilă și Vario-Cam Plus
• Calitatea combustibilului: Super Plus, fără plumb, cu cifra octanică de minimum 98
• Management electronic al motorului, optimizat pentru curse (Continental SDI 9)
• Sistem integrat de ungere cu carter uscat
• Convertor catalitic metalic cu 100 de celule, certificat DMSB

Transmisie
• Tracțiune spate
• Cutie de viteze PDK, în 6 trepte, cu fixare rigidă și unitate de control electronic, optimizată pentru curse
• Volantă dublă ranforsată
• Lubrifiere internă cu ulei sub presiune, cu răcire activă
• Diferențial blocabil optimizat pentru curse

Caroserie
• Caroserie ușoarã, construitã din compozit, aluminiu și oțel
• Roll cage sudat, certificat conform Art. 277 al FIA
• Capotă frontală cu elemente pentru o deschidere rapidă
• Hayon cu elemente pentru o deschidere rapidă
• Eleron fix cu prindere ”swan neck”, construit cu materiale compozite din fibre naturale, inclusiv lamele laterale, prelungit cu elemente din aluminiu cu finisaj negru pe aripi și cu terminație Gurney din fibrã de carbon, integratã
• Portiera pilotului și a copilotului construite din fibre naturale compozite
• Acoperiș cu trapă de evacuare, în conformitate cu Art. 275A al FIA
• Scaun de curse Recaro, tip scoică, cu sistem de reglare longitudinală a scaunelor și perne reglabile după preferințele pilotului (în conformitate cu standardul FIA 8862/2009 - cele mai recente reglementări FIA)
• Cric pneumatic cu trei pistoane („Competition”)
• Puncte de montare preinstalate pentru cricul pneumatic cu trei pistoane („Trackday”)
• Pregătire pentru plasa de siguranță
• Inele de remorcare față și spate, certificate FIA
• Consolă centrală motorsport, cu funcționalitate sporită
• Sistem de prindere în șase puncte
• Rezervor de 115 de litri, omologat FT3, cu supapă de siguranță “Fuel Cut Off”, în conformitate cu reglementările FIA (”Competition”)
• Rezervor de 80 de litri, omologat FT3, cu supapă de siguranță “Fuel Cut Off”, în conformitate cu reglementările FIA (”Trackday”)

Suspensie
Puntea față:
• Amortizor MacPherson, cu ecartament, unghi de cădere și înălțime ajustabile
• Componente suspensie forjate: rigiditate optimizatã, cu prindere dublă, rulmenți sferici de înaltã performanțã
• Jante cu prindere în cinci puncte
• Amortizoare de curse reglabile în trei moduri, revenire și 2 trepte pe compresie, pentru viteză mare și mică („Competition“)
• Amortizoare fixe („Trackday”)
• Servodirecție electromecanicã cu raport variabil
• Barã anti-ruliu (3-hole design)

Puntea spate:
• Amortizor MacPherson, cu ecartament, unghi de cădere și înălțime ajustabile
• Componente suspensie forjate: rigiditate optimizatã, cu prindere dublă, rulmenți sferici de înaltã performanțã
• Jante cu prindere în cinci puncte
• Amortizoare de curse reglabile în trei moduri, revenire și 2 trepte pe compresie, pentru viteză mare și mică („Competition“)
• Amortizoare fixe („Trackday”)
• Barã anti-ruliu ajustabilã (blade-type)

Sistemul de frânare
Puntea față:
• Etriere de frână monobloc din aluminiu, cu șase pistoane și arcuri anti recul
• Discuri de frână din oțel, fabricate din mai multe piese, ventilate și canelate, cu diametrul de 380 mm
• Pedale de frână pentru curse
• Sistem de frânare cu distribuție variabilă („Competition”)
• Amplificator forță frânare („Trackday”)

Puntea spate:
• Etriere de frână monobloc din aluminiu, cu patru pistoane și arcuri anti recul
• Discuri de frână din oțel, fabricate din mai multe piese, ventilate și canelate, cu diametrul de 380 mm
• Pedale de frână pentru curse
• Sistem de frânare cu distribuție variabilă („Competition”)
• Amplificator forță frânare („Trackday”)

Sistem electric
• Grup de instrumente (ceasuri de bord) COSWORTH ICD cu sistem de înregistrare a datelor integrat
• Sistem îmbunãtãțit de diagnozã a problemelor tehnice, cu tester motorsport PIWIS
• Aplicația Porsche Track Precision Race
• Cronometru pentru înregistrarea tururilor de circuit cu semnal GPS, integrat
• Clapetă accelerație controlată electronic
• Baterie litiu-ion (Li-Fe-Po-) ușoară, de 60 Ah, etanșă, montată în spațiul pentru picioare al pasagerului („Competition“)
• Baterie de 12 V, 70 Ah (AGM), etanșă, montată în spațiul pentru picioare al pasagerului („Trackday“)
• Întrerupător de urgență în cockpit și afară, în partea stângă a parbrizului
• Sistem PSM (Porsche Stability Management) cu ABS, control al tracțiunii (TC) și control electronic al stabilității (ESC), care poate fi oprit complet
• Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS)
• Sistem central de stingere a incendiilor, în conformitate cu reglementările FIA („Competition”)
• Extinctor portabil („Trackday”)
• Aer condiționat
• Reglare electrică pentru oglinzile laterale
• Volan motorsport CFRP multifuncțional, cu limitator de vitezã și cuplare cu eliberare rapidã („Competition“)
• Volan motorsport multifuncțional cu limitator de viteză („Trackday“)
• Consolă centrală cu comutator pentru reglajul sistemelor ABS, ESC, TC și pentru comutarea între circumferințele presetate ale anvelopelor

Greutate/dimensiuni
• Greutate totală: 1.320 kg
• Lungime totală: 4.456 mm
• Lățime totală: 1.778 mm
• Înălțime totală: 1.238 mm
• Ampatament: 2.456 mm

Jante/ Anvelope
Puntea față:
• Jante forjate din aliaj ușor, dintr-o singură bucată, cu design optimizat din punct de vedere al greutății, 9J x 18 offset 28, cu prindere în cinci puncte
• Livrate cu pneuri de transport Michelin, dimensiuni 25/64-18
• Pneuri slick/ pentru ploaie Michelin, dimensiuni 25/64-18

Puntea spate:
• Jante forjate din aliaj ușor, dintr-o singură bucată, cu design optimizat din punct de vedere al greutății, 10,5J x 18,5 offset 53, cu prindere în cinci puncte
• Livrate cu pneuri de transport Michelin, dimensiuni 27/68-18
• Pneuri slick/ pentru ploaie Michelin, dimensiuni 27/68-18

Culoare
• Vopsea pe bază de apă
• Exterior: Alb C9A
• Interior: strat superior alb, fără lac

Livrare
Începând cu luna februarie 2019

Notă: Comunicatele de presă, fotografiile și video-urile pot fi descărcate de pe http://presse.porsche.de. Mai multe informații despre Porsche Motorsport pot fi accesate prin intermediul ghidului media online, disponibil la adresa https://presse.porsche.de/motorsport. Canalul de Twitter @PorscheRaces publică fotografii și informații în timp real de pe circuitele de curse din întreaga lume. Porsche Communication oferă conținut suplimentar și include un serviciu inovator pentru jurnaliști, bloggeri și formatorii de opinie din online, pe www.newsroom.porsche.com.
Contact