Stuttgart. La Salonul Auto de la Los Angeles din 16 noiembrie 2022 (17 noiembrie, ora 04:00 CET), Porsche va prezenta o variantă cu totul specială a emblematicului 911: noul 911 Dakar. Va fi prima mașină sport cu două uși, capabilă de performanțe off-road remarcabile. Numele modelului este inspirat de prima victorie generală a Porsche în raliul Paris-Dakar. Rezultatul excepțional a fost realizat în 1984 de un Porsche 911 modificat – care era echipat, pentru prima dată, cu un sistem de tracțiune integrală.
Peste 10.000 de kilometri de teste off-road
La testarea mașinii, inginerii de dezvoltare din echipa directorului general de proiect, Achim Lamparter, nu s-au limitat doar la utilizarea intensivă a terenurilor de probă off-road din Weissach. Echipa de dezvoltare a testat 911 Dakar în întreaga lume, în condiții extreme, peste o jumătate de milion de km, inclusiv peste 10.000 de km off-road. Circuitul de testare Château de Lastours din sudul Franței, de exemplu, a fost folosit pentru a testa manevrabilitatea mașinii pe traseele tipice de raliu și pentru a regla suspensia. Kilometru după kilometru de suprafețe de macadam au pus cu adevărat la încercare Porsche 911 Dakar. „Toate echipele Dakar vin aici pentru a-și testa mașinile în Europa, înainte de raliu”, spune pilotul Porsche Romain Dumas. La început, francezul a fost surprins de misiunea de a conduce un nou 911 la Château de Lastours. Dar uimirea a făcut loc rapid admirației pentru performanțele lui 911 Dakar în teren. Nici chiar salturile nu au reprezentat o problemă pentru șasiu, datorită designului robust și a gărzii la sol crescute. La fel, 911 Dakar a gestionat cu aplomb drifturi mari. „Știam ce poate face un 911 pe șosea”, spune Dumas, „dar am fost absolut uimit de cât de bine a funcționat mașina aici, pe macadam.”
Walter Röhrl impresionat de manevrabilitate pe zăpadă și gheață
Dublul campion mondial de raliuri, Walter Röhrl, nu a putut rezista oportunității de a pune 911 Dakar la încercare pe terenul de testare din Arjeplog, Suedia. Gheața groasă a lacurilor înghețate oferă piloților de test Porsche baza ideală pentru o suprafață de zăpadă compactată în proporție de aproximativ 90% – un scenariu mai realist decât gheața pură. Cu coeficientul scăzut de frecare pe zăpadă, ceea ce a contat a fost tracțiunea și precizia direcției. Chiar și off-road, un Porsche 911 trebuie să ofere feedback precis. Ambasadorul mărcii Porsche, Röhrl, a fost entuziasmat: „Mașina este incredibil de distractiv de condus”, spune el. „Totul funcționează atât de precis și de calm. Niciun client Porsche nu va crede toate lucrurile pe care le poți face cu această mașină; va trebui să o conducă el însuși.”
Program intensiv de testare în deșerturi stâncoase și nisipoase
Noul 911 Dakar a trebuit să-și demonstreze abilitățile și pe circuite rapide de nisip și dune înalte. În Dubai și Maroc, piloții de test au condus fără milă mașina sport de teren pe dune abrupte de 50 de metri, la temperaturi de până la 45 de grade Celsius. „911 Dakar a oferit o performanță excepțională chiar și în deșert”, spune Frank Moser, vicepreședinte Model Line 911/718. „În special în aceste condiții, 911 Dakar poate profita la maximum de avantajele sale conceptuale – combinația dintre greutatea redusă, garda la sol mai mare, un motor puternic montat în spate și ampatamentul scurt oferă o experiență de condus captivantă. Am reușit să experimentez și eu toate astea în timpul test drive-urilor din Sahara.”
Bergmeister și Kern au fost surprinși de dinamica de condus pe toate suprafețele
Ambasadorul mărcii Porsche, Jörg Bergmeister, a putut testa, de asemenea, 911 Dakar, ca parte a dezvoltării mașinii și a fost surprins de dinamica de conducere a mașinii sport neobișnuit de înalte atât pe suprafețe libere, cât și pe asfalt. „N-aș fi crezut că un vehicul cu o asemenea gardă la sol și cu anvelope de teren se poate simți în continuare ca un Porsche 911 pe asfalt”, spune el. Pilotul de dezvoltare, Lars Kern, a fost surprins și în timpul testelor finale de reglaj fin: „La început nu am avut curajul să împing mașina la limită. Dar sunt foarte mulțumit de manevrarea pe macadam. Chiar și ABS-ul este optimizat pentru frânarea pe aceste suprafețe. Este uimitor cât de multă tracțiune oferă anvelopele de teren. Mașina este fantastică la condus.”
Informații suplimentare, precum și materiale de film și foto, sunt disponibile pe: newsroom.porsche.com
Date de consum și emisii determinate în conformitate cu procedura de măsurare impusă de lege. Deoarece toate mașinile noi oferite de Porsche sunt omologate în conformitate cu WLTP, valorile NEDC sunt, prin urmare, derivate din valorile WLTP.
Informații suplimentare despre consumul oficial de combustibil și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația intitulată „Orientări privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, care este disponibilă gratuit de la toate puncte de vânzare și de la DAT, Hellmuth-Hirth-Strasse 1, D-73760 Ostfildern.
911 Dakar
NEDC: Consum de combustibil mixt: 10,5 l/100 km; Emisii CO2 mixte: 239 g/km
WLTP: Consum de combustibil mixt: 11,3 l/100 km; Emisii CO2 mixte: 256 g/km