Stuttgart. Porsche AG a dezvoltat un nou proces de producție la sediul său din Zuffenhausen în colaborare cu Tesa SE. Folosind acest proces, orificiile din caroseria mașinii, care sunt necesare pentru prevenirea coroziunii, pot fi acum sigilate mult mai eficient; aceste găuri sunt necesare, astfel încât toate cavitățile corpului să poată fi accesate în atelierul de vopsitorie. Soluția inovatoare: plasturi de etanșare în locul dopurilor din plastic. Porsche Taycan, complet electric, este prima mașină din lume care folosește acest nou proces. Un robot plasează peste 100 de plasturi de etanșare în mod automat, rapid și fiabil, etanșând găurile din caroserie și optimizând eficiența în procesul de producție Porsche.
„Inovația a fost întotdeauna motorul succesului nostru”, spune Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv responsabil pentru producție și logistică la Porsche AG. „Noile inovații trebuie implementate. Acest lucru necesită curaj și libertate creativă. Rolul conducerii este de a se asigura că această atmosferă este favorizată în operațiunile de zi cu zi ale companiei.” Porsche Innovation Management s-a ocupat de introducerea plasturilor de etanșare și, până în iulie 2020, mai mult de două treimi din cele aproximativ 150 de dopuri din atelierul de vopsire Taycan au fost eliminate. De asemenea, atelierul de vopsitorie de la fabrica din Leipzig va face trecerea până în vara anului 2021.
„Este important să nu confundăm soluția noastră adezivă cu banda Tesa, pe care toată lumea o știe din materialele pentru birou”, explică Dirk Paffe, care este responsabil pentru implementarea inovațiilor, ca șef al planificării proceselor de vopsitorie. „După aplicarea plasturilor speciali de etanșare Tesa, aceștia pot fi detașați din nou doar cu mult efort. Ei oferă o soluție durabilă, care poate rezista la solicitările provocate de mișcarea vehiculului și care poate depăși durata de viață a vehiculului.”
Mai presus de toate, această soluție inovatoare scade considerabil presiunea asupra angajaților: adoptarea patch-urilor Tesa a eliminat o etapă intensă a procesului, prin care trebuiau aplicate până la 3.600 de dopuri pe tură. În plus, noii plasturi oferă avantaje logistice și reduc complexitatea, deoarece o singură dimensiune poate fi utilizată pentru a acoperi toate cele patru tipuri de găuri. Mai mult, cu o grosime de doar un milimetru, plasturii aproape că nu ies în evidență, în timp ce dopurile ieșeau cu până la șase milimetri în afară. Plasturii sunt poziționați în mod fiabil de un robot special.
„La Tesa, am încorporat mai mult de 20 de ani de experiență de la lipirea manuală a plasturilor de etanșare la asamblare, la dezvoltarea aplicatorului Tesa pentru etanșarea automată a găurilor”, explică dr. Ute Ellringmann, Manager responsabil cu etanșarea orificiilor la Tesa. „Prin urmare, putem asigura aplicarea perfectă a plasturilor de etanșare pentru o calitate și o eficiență maximă a procesului.”
Managementul inovației Porsche
Un criteriu cheie pentru idei considerate bune la Porsche este viabilitatea viitoare a companiei. Porsche Innovation Management a fost înființată în 2016 exact cu acest obiectiv. Echipa de proiect agilă caută în mod activ noi căi de dezvoltare, se ocupă de finanțare și de testarea internă, într-un stadiu incipient. Acest lucru reprezintă mai mult decât transferul de cunoștințe de la motorsport la producția de serie. Inovația permanentă este un principiu care este ferm ancorat în Strategia Porsche 2030 și este văzut ca un concept transversal: în toate departamentele și filialele din Germania și din străinătate. În plus față de subiectele legate de producție și dezvoltare, Managementul inovației se ocupă și de alte probleme majore: tranziția la mobilitatea electrică, soluțiile de mobilitate durabilă și impactul digitalizării asupra companiilor, clienților și produselor. O idee care are potențialul de a deveni o inovație la Porsche trebuie să îndeplinească, în principiu, trei criterii: trebuie să fie originală și unică, trebuie să fie în beneficiul clientului și trebuie să adauge valoare reală companiei. Finanțarea este asigurată pentru 80 până la 100 de proiecte pe an, aproximativ 70% dintre acestea ajungând în cele din urmă la faza de dezvoltare.
Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta ar trebui să fie specificate în continuare pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC utilizată până acum.
Informații suplimentare despre consumul oficial de combustibil și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt menționate în publicația intitulată „Liniile directoare privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, care este disponibilă gratuit de la toate punctele de vânzare și la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).