Stuttgart. În primele nouă luni ale anului 2019, Porsche AG și-a mărit din nou veniturile din vânzări, profitul operațional înaintea cheltuielilor excepționale, livrările și numărul de angajați. Veniturile din vânzări au crescut cu 7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 20,49 miliarde de euro. Rezultatul operațional înaintea cheltuielilor excepționale a crescut cu un procent, ajungând la 3,35 miliarde de euro; randamentul vânzărilor înaintea cheltuielilor excepționale a fost de 16,3%. Livrările au crescut cu 3%, iar compania a predat clienților până la sfârșitul lunii septembrie 202.318 vehicule. În 2019, forța de muncă a crescut cu 7% ajungând în prezent la un număr total de 34.675 de angajați.
„Ne aflăm într-un mediu dificil din punct de vedere politic și economic, cu toate acestea Porsche rămâne pe poziție. Acest lucru se datorează în mod special gamei noastre de produse atractive”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Am lansat pe piață multe produse noi speciale, în acest an, inclusiv noile 911 Cayenne Coupé, 718 Spyder și GT4. Având în vedere cererea mare de la premiera mondială Taycan din septembrie, suntem optimiști și în ceea ce privește lunile ce vor urma.”
Potrivit lui Lutz Meschke, Vicepreședinte și membru pentru Finanțe și IT al Comitetului Executiv de la Porsche, creșterea ușoară a rezultatului se datorează în principal volumului mai mare de automobile vândute, dar și dezvoltarii îmbunătățite a altor domenii și divizii de afaceri. În schimb, efectele fluctuațiilor de pe piața valutară și costurile aferente programului de mobilitate electronică au avut un impact negativ. „Continuăm în mod constant să urmăm strategia noastră de a deveni mai eficienți în activitățile noastre principale, investind în același timp și în soluții de viitor, dezvoltând astfel noi fluxuri de venituri. Rezultatele încep să apară”, spune Meschke.
Situația motoarelor diesel a generat cheltuieli excepționale care s-au ridicat la 0,5 miliarde de euro în al doilea trimestru. Până în septembrie, rezultatul operațional al Porsche AG după cheltuielile excepționale a fost, prin urmare, de 2,81 miliarde de euro, iar randamentul vânzărilor după cheltuielile excepționale a fost de 13,7%.
Livrări către clienți: creșteri în Asia și America de Nord
În primele trei trimestre ale anului 2019, Porsche AG a livrat 202.318 de automobile în toată lumea, ceea ce corespunde unei creșteri de 3% în comparație cu aceeași perioadă din anul precedent. Seriile de modele Cayenne și Macan s-au bucurat de o cerere deosebit de mare. Cayenne a înregistrat din nou cea mai puternică creștere cu 62.022 de automobile și un plus de 25%. Modelul a fost lansat recent și în varianta Coupé și E-hybrid. În total, 73.967 de automobile Macan au fost predate clienților până acum, ceea ce reprezintă o creștere de nouă procente în comparație cu anul precedent.
Porsche și-a menținut poziția și în China și SUA, în ciuda situației economice generale slabe de pe ambele piețe. În total, 64.237 de automobile au fost livrate clienților chinezi în primele nouă luni, ceea ce reprezintă o creștere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. În SUA, a doua cea mai mare piață Porsche, livrările au crescut cu 6%, ajungând la 45.062 de unități. Per total, mașinile sport din Zuffenhausen rămân populare în regiunile Asia de Est, Africa și Orientul Mijlociu. Aici au fost livrate 86.235 de automobile, ceea ce corespunde unei creșteri locale de unsprezece procente comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent.
Perspectivele pentru anul global
Pentru anul fiscal 2019, Porsche se așteaptă la o creștere a livrărilor, iar compania anticipează și o ușoară creștere a veniturilor din vânzări. „Continuăm să investim semnificativ în viitorul companiei noastre: electrificarea vehiculelor noastre și a infrastructurii necesare, transformarea digitală, extinderea, precum și reînnoirea tuturor site-urilor noastre. În ciuda tuturor acestor factori, obiectivul nostru rămâne clar: să continuăm să atingem nivelul ridicat de profitabilitate pe care ni l-am propus”, explică Meschke. Porsche a prezentat prima sa sportivă electrică, Taycan, la începutul lunii septembrie. Modelul va fi livrat în SUA la sfârșitul anului 2019 și va fi disponibil la dealerii din Europa în primele luni ale anului 2020.