Stuttgart. Porsche AG a stabilit un nou record de venituri în exercițiul financiar 2020: valoarea sa a crescut la 28,7 miliarde de euro, depășind cifra anului precedent cu peste 100 de milioane de euro. Rezultatul operațional este de 4,2 miliarde de euro. Anul precedent a fost de 4,4 miliarde de euro înainte de cheltuielile excepționale și de 3,9 miliarde de euro după scăderea acestora. Randamentul vânzărilor a fost de 14,6% în 2020, încadrându-se în banda strategică țintă, în ciuda situației economice tensionate. Rezultatele au fost ușor sub cele foarte bune din 2019, în ciuda opririi temporare a producției. În total, Porsche a livrat peste 272.000 de vehicule clienților din întreaga lume, cu doar trei procente mai puțin decât în cel mai bun an, 2019. Profitul înainte de impozitare a fost de 4,4 miliarde de euro, o creștere față de 2019.
„Exercițiul financiar 2020 a fost un succes pentru Porsche - în ciuda circumstanțelor dificile”, subliniază Oliver Blume, Președinte al Consiliului de Administrație al Porsche AG. „Există patru motive pentru acest rezultat: gama atractivă de produse, modele electrice convingătoare, puterea inovatoare a mărcii și determinarea cu care am abordat gestionarea crizei. Au fost livrate peste 20.000 de unități de Taycan, prima mașină sport Porsche complet electrică, ceea ce o face cea mai de succes mașină sport electrică din clasa sa. Peste 50 de premii internaționale atestă acest lucru. Printre altele, Taycan a fost numită „cea mai inovatoare mașină din lume”. Porsche reprezintă o afacere robustă, durabilă, responsabilă social și cu tehnologii inovatoare.”
„Suntem foarte mândri de cifrele companiei noastre”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Consiliului de Administrație și membru pentru finanțe și IT al Consiliului de Administrație al Porsche AG. „În ciuda numeroaselor provocări, ne-am atins banda strategică țintă cu o rentabilitate operațională a vânzărilor de 14,6 la sută.”
Potrivit lui Lutz Meschke, faptul că astfel de cifre record au fost atinse în ciuda situației globale dificile a fost posibil printr-un sistem de gestionare a costurilor și lichidității pus în practică foarte rapid. „Prioritatea noastră principală în criză a fost lichiditatea. A trebuit să reducem toate costurile care nu erau absolut necesare.” Porsche nu a pierdut în niciun moment din vedere direcția sa strategică pe termen lung. „Nu am eliminat nimic atunci când a fost vorba de subiectele viitorului. Continuăm să înaintăm rapid în direcția transformării, digitalizării și electrificării. Încercarea de a economisi în aceste domenii ar duce foarte rapid la o pierdere a competitivității. Felul în care ne-am gestionat costurile și lichiditățile a reprezentat un punct de referință. Ne-am protejat afacerea, astfel încât să putem merge din nou la turație maximă, odată cu încheierea crizei.”
Perfecționarea programului de profitabilitate
Ținând cont de toate acestea, Porsche și-a îmbunătățit încă o dată ambițiosul „Program de profitabilitate 2025”. „Noul nostru obiectiv este să ne îmbunătățim rezultatul cumulativ cu 10 miliarde de euro până în 2025 și cu 3 miliarde de euro pe an după aceea”, spune Lutz Meschke. „Cel mai important aspect al programului nostru de rentabilitate este că nu este doar un plan de economii, ci și un program de inovație. Nu este vorba despre reducerea costurilor. Este vorba despre optimizarea inteligentă a tuturor proceselor și dezvoltarea de noi idei de afaceri. ” Într-un mediu de piață dificil, Porsche a menținut constant numărul angajaților la aproximativ 36.000. „Niciun angajat nu trebuie să fie îngrijorat. Am încheiat un acord de securitate a locurilor de muncă care garantează locurile de muncă ale forței noastre de muncă de bază până în 2030”, spune Lutz Meschke. „Nu tăiem locuri de muncă și nu închidem filiale. Dimpotrivă, investim în angajații noștri și în viitorul nostru. Și asta dă roade: Porsche și-a sporit eficiența și și-a redus pragul de profit. Din această poziție dorim să ne atingem obiectivul strategic de rentabilitate operațională a vânzărilor de 15% și în 2021, în ciuda situației economice dificile”. La fel ca în anii precedenți, Porsche a împărtășit recompensa companiei cu forța de muncă. Pentru 2020, bonusul voluntar este de 7850 euro.
Porsche vizează un bilanț neutru din punct de vedere climatic pentru 2030
În fața schimbărilor climatice continue, Porsche AG și-a stabilit o altă țintă ambițioasă: „Sustenabilitatea este o parte importantă a Strategiei noastre 2030: economic, ecologic și social”, spune Oliver Blume. „Am lansat un program cuprinzător de decarbonizare, având în vedere un obiectiv ferm: Porsche dorește să aibă un bilanț CO2 neutru pe întregul lanț valoric până în 2030. Vom realiza acest lucru evitând și reducând în mod sistematic emisiile de CO2. Toate locațiile importante precum Zuffenhausen, Weissach și Leipzig sunt neutre în materie de CO2 din 2021. Am alocat peste un miliard de euro pentru decarbonizare în următorii 10 ani. Am atins prima etapă: Taycan Cross Turismo, care a avut premiera mondială la începutul lunii martie, este primul vehicul care va fi neutru din punct de vedere al CO2 pe toată durata fazei de utilizare.”
În 2020, o treime din toate vehiculele Porsche livrate în Europa erau complet sau parțial electrice; în întreaga lume procentul era de 17%. În 2025, jumătate din vehiculele Porsche noi vândute vor avea un motor electric; în 2030, peste 80% din noile vehicule vor fi electrice.
Pentru Porsche, acțiunea responsabilă din punct de vedere social stă, de asemenea, sub umbrela managementului durabil. În concordanță cu aceasta, compania și-a lansat programul „Porsche ajută” în timpul pandemiei, prin care angajații au donat timp sau bani pentru proiecte caritabile. Pentru a atenua efectele pandemiei, Porsche a completat donațiile cu 5 milioane de euro, în timp ce donațiile de alimente către organizațiile Tafel au fost dublate.
Performanță robustă de livrări
În ceea ce privește livrările, Porsche a beneficiat de poziționarea sa puternică la nivel global. Numărul de mașini sport livrate clienților a rămas în mare parte stabil. Cea mai mare cerere a fost pentru Cayenne, cu 92.860 de unități livrate. Aceasta reprezintă o creștere de un procent comparativ cu anul precedent. Un total de 20.015 unități ale modelului Taycan au fost livrate în 2020 - în ciuda opririi producției, timp de șase săptămâni, în primăvară, care a coincis cu începutul producției noului model, precum și cu numeroase premiere pe piață. China rămâne cea mai mare piață unică: Porsche a livrat 88.968 de vehicule către clienții chinezi în 2020 - o creștere de trei procente față de 2019. Regiunile Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Africa au continuat, de asemenea, să aibă o creștere pozitivă în general, cu 121.641 de vehicule livrate acolo în 2020. Aceasta a reprezentat o creștere de patru la sută comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Porsche a livrat un total de 80.892 vehicule în Europa. În America, acest număr a fost de 69.629.