Stuttgart. Porsche și echipele sale de clienți vor pune la bătaie opt 911 GT3 R pentru victoria generală în cursa de 24 de ore de la Nürburgring din weekendul viitor. Manthey aleargă în tradiționala cursă din poziția de apărător al titlului obținut în ediția trecută. Maratonul Eifel sărbătorește anul acesta a 50a aniversare și este considerat una dintre cele mai grele provocări ale sportului cu motor din lume. Un tur de 25,378 de kilometri este o combinație între circuitele Nordschleife și Grand Prix. Încă o dată, mașinile de curse Porsche iau partea leului pe grilă: 46 de vehicule de la producătorul de mașini sport din Stuttgart vor aborda cursa clasică de anduranță la ora 16:00 (CEST) sâmbăta viitoare. Niciun alt producător nu este mai bine reprezentat în cursa cu 138 de participanți.
Anul trecut, echipa de clienți Manthey a obținut a șaptea victorie la clasicul Eifel. Piloții modelului 911 GT3 R „Grello” au fost Kévin Estre (Franța) și Michael Christensen (Danemarca), precum și Matteo Cairoli (Italia). Pentru evenimentul aniversar de 24 de ore din acest an, campionii de la Meuspath au reunit din nou un echipaj formidabil în mașina lor numărul 1: Estre și Christensen împart mașina în culorile verde-galben cu colegii lor, piloții de fabrică Frédéric Makowiecki (Franța) și Laurens Vanthoor (Belgia). Pe lângă Manthey, echipele clienților Huber Motorsport, KCMG și Toksport WRT au, fiecare, câte un vehicul GT3 de la Weissach înscris în cursă. Dinamic Motorsport și Falken Motorsports au câte două 911 de peste 500 CP fiecare.
„Green Hell” ne-a îngreunat pregătirile pentru cursa de 24 de ore, din nou, în acest an: anularea rundei a doua a Nürburgring Endurance Series și a uneia dintre zilele de test din cauza condițiilor de temperatură și umezeală ne-a costat un timp critic pe pistă. În astfel de situații, devine și mai important să lucrăm îndeaproape cu echipele și să împărtășim informații”, explică Sebastian Golz, Manager de proiect Porsche 911 GT3 R. „Prima noastră prioritate este ca mai multe Porsche să ajungă în topul decisiv de calificare. Spectatorilor li se permite în sfârșit să se întoarcă pe pistă, așa că așteptăm cu nerăbdare primul moment culminant al weekendului de cursă – probele individuale cronometrate.”
La precedentele două curse de calificare pentru cursa de 24 de ore de la Nürburgring, precum și la primele două runde ale Nürburgring Endurance Series, concurenții au avut șansa să sară direct la ultimele probe individuale cronometrate pentru primele 19 poziții pe grilă: la fel ca și 911 GT3 R de la Manthey și Huber Motorsport, care și-au asigurat deja un loc pe lista de înscrieri provizorii pentru a doua parte critică a Top Qualifying. În sesiunea Top-Qualifying 1, cele două Porsche trimise de Dinamic Motorsport și Falken Motorsports, precum și echipele clienților KCMG și Toksport WRT au șansa de a ocupa un loc în finala de calificări. În cele două segmente de calificare de top de vineri seara, toți concurenții vor încerca să profite la maximum de cele două ture cronometrate pe legendarul Nürburgring-Nordschleife pentru a-și stabili cel mai bun timp.
Aproape o treime dintre concurenți conduc un Porsche
Cursa clasică de 24 de ore pe cel mai lung și mai solicitant circuit de curse din lume este punctul culminant al anului de curse auto. 138 de vehicule din 22 de clase alcătuiesc lista de înscrieri la prestigiosul eveniment de pe Nürburgring-Nordschleife. „În anul aniversar al cursei de 24 de ore, Porsche este reprezentată de peste 40 de vehicule – ceea ce ne face din nou cel mai mare contingent”, subliniază Michael Dreiser, director de vânzări Porsche Motorsport. „Clienții noștri au înscris diferite tipuri și variante în zece clase diferite și și-au pus încrederea în potențialul și performanța produselor noastre. Aproape fiecare al treilea vehicul de pe grilă poartă emblema Porsche. Suntem încântați de asta și aș dori să le mulțumesc foarte mult pentru încrederea în marca noastră.”
Istoria Porsche în cursa de 24 de ore
Povestea de succes a Porsche la cursa clasică Eifel, care se desfășoară din 1970, include 13 victorii generale, până în prezent. În 1976, Fritz Müller, Herbert Hechler și Karl-Heinz Quirin au obținut prima victorie pentru producătorul de mașini sport din Stuttgart la volanul unui Porsche 911 Carrera 3.0. În cei doi ani care au urmat, 911 Carrera RS s-a dovedit imbatabil. În 1988, Dören Motorsport a fost cel mai rapid cu un 911 Carrera RSR. Cinci ani mai târziu triumfă Konrad Motorsport. În 2000, Pheonix Racing a sărbătorit victoria cu un 911 GT3 R. Curând după aceea, Manthey și-a început succesul fără precedent: echipa din Meuspath a obținut patru victorii consecutive la general, din 2006 până în 2009, urmate de alte două triumfuri în 2011 și 2018. În 2012, Manthey a obținut recordul de cea mai de succes echipă de la Nürburgring, cu a șaptea victorie generală.
Privire de ansamblu asupra echipelor și piloților Porsche (clasa SP9)
În Eifel, Porsche sprijină echipele de clienți Huber Motorsport, Dinamic Motorsport, Manthey și Toksport WRT, printre altele, cu piloți din propria echipă. Piloții de fabrică Estre, Christensen, Makowieki și Vanthoor formează puternicul cvartet al lui Manthey 911 GT3 R „Grello”. Matt Campbell din Australia și francezul Mathieu Jaminet oferă întăriri pentru noua echipă Nordschleife Toksport WRT. Austriacul Thomas Preining conduce mașina nr. 28 a Dinamic Motorsport. Pilotul de testare și dezvoltare Porsche, Lars Kern, sprijină echipa Huber Motorsport, care a câștigat clasamentul separat Pro-Am în clasa de top SP9 în 2020 și 2021.
Manthey (Porsche 911 GT3 R #1)
Michael Christensen (DK), Kévin Estre (F), Frédéric Makowiecki (F), Laurens Vanthoor (B)
KCMG (Porsche 911 GT3 R #18)
Dennis Olsen (N), Josh Burdon (AUS), Nick Tandy (GB), Earl Bamber (NZ)
Huber Motorsport (Porsche 911GT3 R #25)
Nico Menzel (D), Joachim Thyssen (D), Klaus Rader (D), Lars Kern (D)
Toksport WRT (Porsche 911 GT3 R #27)
Julien Andlauer (F), Matt Campbell (AUS), Mathieu Jaminet (F)
Dinamic Motorsport (Porsche 911 GT3 R #28)
Christian Engelhart (D), Matteo Cairoli (I), Côme Ledogar (F), Thomas Preining (A)
Dinamic Motorsport (Porsche 911 GT3 R #29)
Matteo Cairoli (I), Adrien de Leener (B), Frederik Schandorff (DK), Christian Engelhart (D)
Falken Motorsports (Porsche 911 GT3 R #33)
Jaxon Evans (NZ), Sven Müller (D), Patrick Pilet (F), Marco Seefried (D)
Falken Motorsports (Porsche 911 GT3R #44)
Klaus Bachler (A), Alessio Picariello (B), Patrick Pilet (F), Martin Ragginger (A)
Cursa de 24 de ore Nürburgring - toate victoriile generale Porsche:
1976 Müller / Hechler / Quirin (Porsche 911 Carrera)
1977 Müller / Hechler (Porsche 911 Carrera)
1978 Müller / Hechler / Gschwendtner (Porsche 911 Carrera)
1988 Dören / Holup / Faubel (Porsche 911 Carrera RSR)
1993 de Azevedo / Konrad / Wirdheim / Katthöfer (Porsche 911 Carrera)
2000 Mayländer / Bartels / Alzen / Heger (Porsche 911 GT3 R)
2006 Luhr / Bernhard / Rockenfeller / Tiemann (Porsche 911 GT3 MR)
2007 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
2008 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
2009 Lieb / Bernhard / Dumas / Tiemann (Porsche 911 GT3 RSR)
2011 Lieb / Bernhard / Dumas / Luhr (Porsche 911 GT3 RSR)
2018 Lietz / Pilet / Makowiecki / Tandy (Porsche 911 GT3 R)
2022 Estre / Christensen / Cairoli (Porsche 911 GT3 R)
Program (toate orele CEST)
Joi, 26 mai
12:30 – 14:00: Calificări 1
8:30 – 23:30: Calificări 2
Vineri, 27 mai
14:10 – 15:10: Calificări 3
17:50 – 20:00: Calificări de top
Sâmbătă, 28 mai
11:00 – 11:45: Încălzire
16:00: Începutul cursei de 24 de ore de la Nürburgring
Duminică, 29 mai
16:00: Încheierea cursei de 24 de ore de la Nürburgring
Live streaming
Filmări live de la toate sesiunile sunt disponibile pe canalele cursei de 24 de ore de pe YouTube (comentarii live în engleză: https://tinyurl.com/35d2c7wu), Facebook și TikTok. Mai mult, site-ul web https://www.24h-rennen.de/en/home/ arată timpii tuturor sesiunilor.
Comentarii înainte de cursă
Kevin Estre (Porsche 911 GT3 R #911): „Va fi foarte greu să ne apărăm titlul pentru că adversarii noștri s-au descurcat foarte bine în cursele de calificare. Comparativ cu anul trecut, am făcut foarte puține modificări – cel puțin din punct de vedere tehnic. Cu toate acestea, există câteva schimbări în line-up: deși Michael Christensen și cu mine suntem o pereche obișnuită, acum ni se alătură Laurens Vanthoor și Fred Makowiecki. Asta înseamnă o echipă foarte puternică de piloți – iar cu Fred, avem pe cineva care a câștigat deja 24 de ore cu Manthey, în echipa noastră. Să vedem ce se întâmplă în „Iadul Verde” de data aceasta.”
Dennis Olsen (Porsche 911 GT3 R #18): „Am fost foarte sistematici în pregătirile noastre. Echipa KCMG face o treabă grozavă. Concurăm cu piloți puternici și vrem să câștigăm la Nürburgring. Cu toate acestea, condițiile meteorologice din Eifel reprezintă întotdeauna o provocare specială. Să sperăm că vom lua toate deciziile corecte și vom ajunge pe prima treaptă a podiumului.”
Nico Menzel (Porsche 911 GT3 R #25): „Avem un obiectiv foarte clar – după două victorii în clasa Pro-Am, vrem să realizăm hat trick-ul anul acesta. Colegii mei de echipă Joachim Thyssen și Klaus Radar au făcut progrese mari la Huber Motorsport 911 GT3 R și sunt printre amatorii de top.”
Matt Campbell (Porsche 911 GT3 R #27): „Pentru mine, cursa de 24 de ore este cea mai mare din lume și este una pe care vreau să o câștig alături de colegii mei Mathieu Jaminet și Julien Andlauer. Toksport WRT este în centrul atenției ca o nouă echipă pe Nordschleife și a făcut cu adevărat o treabă grozavă până acum. Vrem să obținem maximul posibil și să aducem acasă un rezultat bun.”
Thomas Preining (Porsche 911 GT3 R #28): „Am petrecut timp în simulator pregătindu-mă pentru eveniment, dar nu poți simula conducerea în trafic pe Nordschleife: doar experiența și fiecare kilometru pe pistă te pot ajuta. Avem patru șoferi experimentați care împart mașina noastră Dinamic Motorsport. În primul rând, vedem cursa ca pe un proiect de dezvoltare pentru anvelope și facem progrese mari în acest sens. Dorim să obținem o poziție de top cu o performanță constantă și fără erori.”
Marco Seefried (Porsche 911 GT3 R #33): „Falken Motorsport a alcătuit încă o dată o echipă bună și are două Porsche 911 GT3 R cu o garnitură puternică de piloți. Sunt încântat să revin după 2017. Anul acesta sunt ceva mai puțini concurenți înscriși în cursă decât de obicei și, pentru că este mai puțin trafic pe pistă, trebuie să sprintezi chiar de la început.”
Klaus Bachler (Porsche 911 GT3 R #44): „Aștept cu nerăbdare cursa pentru că, în sfârșit, concurăm din nou în fața spectatorilor. Peisajul de la Nordschleife este unic – acest lucru este valabil mai ales noaptea, când focurile de tabără ard lângă pistă. Sperăm că vremea va fi alături de noi, astfel încât fanii să poată avea o petrecere frumoasă în motorsport după o pauză de doi ani.”