Stuttgart. Porsche urmează să înceapă sezonul de motorsport 2022 cu obiective ambițioase și programe extinse. Accentul principal se va pune pe cele două echipe de fabrică din Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA și Campionatul Mondial de Anduranță FIA. Extinderea activităților sportive pentru clienți și pregătirea intensivă pentru noul program LMDh au fost acum adăugate la programul de activități. „Motorsportul a avut întotdeauna un rol special de jucat în strategia corporativă a Porsche și de peste 70 de ani am folosit circuitele de curse ca teren de testare pentru cele mai noi tehnologii. Provocările de astăzi sunt din ce în ce mai mari – atât în termeni sportivi, cât și organizatorici. Suntem hotărâți să jucăm un rol activ în modelarea viitorului, asigurându-ne totodată că ne păstrăm ADN-ul de motorsport", a declarat Oliver Blume, Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG la ediția digitală a Nopții Campionilor Porsche.
„Plasăm sustenabilitatea și electrificarea foarte sus pe lista noastră de priorități", a adăugat Michael Steiner, membru al Comitetului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare. „Acest lucru se va reflecta și în motorsportul viitorului. Prin dezvoltarea eFuels în parteneriat cu ExxonMobil și a conceptului Mission R, primii pași majori în această direcție sunt acum vizibili.” Studiul Mission R a făcut furori atunci când a fost dezvăluit la IAA MOBILITY 2021 de la München, de exemplu. Această mașină de curse spectaculoasă, cu tracțiune integrală, care furnizează până la 800 kW (1.088 CP) este viziunea unei mașini sport pentru clienți potențiali ai viitorului.
TAG Heuer Porsche Formula E Team își propune să obțină primele victorii în curse.
Seria ABB FIA Formula E World Championship va începe al optulea sezon, în 2022. Echipa TAG Heuer Porsche Formula E și-a stabilit un obiectiv ambițios pentru următoarele 16 evenimente ale campionatului mondial: Porsche 99X Electric este de așteptat să-și transforme marele potențial într-o serie de succese.” Nu există absolut nicio îndoială că avem ceea ce este necesar pentru a câștiga curse. Cele mai importante momente ale sezonului trecut au arătat acest lucru foarte clar", spune Thomas Laudenbach, omul care a preluat conducerea Porsche Motorsport de la Fritz Enzinger la data de 1 octombrie a acestui an. „În ultimele luni, echipa noastră de dezvoltare din Weissach a făcut toate modificările permise de reglementări și suntem ferm convinși că Porsche 99X Electric va fi capabil de victorii în sezonul viitor. „Echipa TAG Heuer Porsche Formula E are încredere în continuitatea din cele două posturi de pilotaj: piloții de fabrică André Lotterer (#36) și Pascal Wehrlein (#94) vor fi din nou pe grilă pentru echipa din Weissach în 2022. Dacă oricare dintre cei doi nu poate concura, Simona de Silvestro sau Neel Jani sunt gata să-i înlocuiască. Noul sezon este programat să înceapă pe 28/29 ianuarie 2022 cu două curse la Diriyah, Arabia Saudită.
Două echipe de fabrică Porsche 911 RSR intră din nou în FIA WEC
În Campionatul Mondial de Anduranță (FIA WEC), Porsche va lansa din nou două 515 PS 911 RSR în sezonul 2022. Cele două mașini de curse vor intra în următoarele șase curse sub conducerea lui Alexander Stehlig, manager general și director operațional al proiectului și vor avea o echipă de piloți ușor diferită. Italianul Gianmaria Bruni și austriacul Richard Lietz vor împărți din nou sarcinile de pilotaj în mașina cu numărul 91. În mașina soră, cu numărul 92, Kévin Estre din Franța va schimba locurile cu experimentatul danez Michael Christensen. Duoul a obținut o victorie de clasă concurând în cursa de 24 de ore de la Le Mans în urmă cu trei ani și a câștigat titlul în 2018/2019. Prima cursă a noului sezon va avea loc pe 18 martie la Sebring (SUA), iar pe 11/12 iunie 2022, cele două Porsche 911 RSR vor concura în cea de-a 90-a ediție a clasicului francez de anduranță. În cea mai importantă cursă a anului, cele două echipe vor fi sprijinite de piloții de fabrică Frédéric Makowiecki din Franța (#91) și Laurens Vanthoor din Belgia (#92).
Pregătirea pentru lansarea LMDh: Cameron și Nasr adăugați în echipa de piloți
Dane Cameron și Felipe Nasr vor fi incluși în echipa de piloți Porsche Motorsport începând cu 2022. Cameron, americanul în vârstă de 33 de ani, a câștigat IMSA WeatherTech SportsCar Championship DPi în 2016 și 2019, în timp ce brazilianul Nasr, fost pilot de Formula 1, în vârstă de 29 de ani, și-a asigurat titlul de campion în seria de curse de anduranță nord-americane în 2018 și 2021. Cei doi noi piloți de fabrică urmează să fie implicați intens în dezvoltarea ulterioară a prototipurilor LMDh de la Porsche. Conducerea acestor activități inovatoare de curse de anduranță pentru Porsche va fi în mâinile capabile ale lui Urs Kuratle, din Elveția. Mașina de curse hibridă de 500 kW (680 CP) este programată să finalizeze numeroase teste în 2022.
Începând cu 2023, prototipul LMDh va fi înscris de Porsche Penske Motorsport atât în Campionatul Mondial de Anduranță FIA, cât și în Campionatul Nord-American IMSA WeatherTech SportsCar. Pentru prima dată în aproximativ 30 de ani, va fi posibilă concurarea pentru victorii generale în clasicele de anduranță de la Le Mans, Sebring și Daytona cu mașini de construcție identică. „Lucrăm cu partenerul nostru Penske la dezvoltarea noului prototip LMDh și colaborăm îndeaproape cu producătorul de șasiuri Multimatic”, explică Thomas Laudenbach. „În ianuarie, vom începe teste intensive pentru a ne asigura că suntem pregătiți pentru debutul nostru în competiție din 2023”.
Echipe de clienți: prezență puternică în SUA, DTM și la clasice
În sezonul 2022, Porsche va sprijini din nou numeroase echipe de clienți care vor concura cu 911 GT3 R pe marile scene internaționale. În Germania, aceasta va însemna în primul rând ADAC GT Masters și, de asemenea, pentru prima dată, DTM, unde partenerii experimentați se vor lupta pe parcursul unui întreg sezon de curse: Team SSR Performance a avut un succes extrem de mare în ADAC GT Masters până în prezent și va înscrie două 911. Echipa 75 Bernhard va trimite în probabil opt curse din anul viitor o mașină construită identic, cu o putere de peste 500 CP, în conformitate cu reglementările FIA GT3. Pilotul de fabrică Thomas Preining (Austria) va fi la volan în echipa care a câștigat de două ori la general la Le Mans și ambasador al mărcii Porsche. Porsche va sprijini cele două echipe de clienți DTM pe baza conceptului său bine testat, cu echipe de ingineri, service și piese de schimb și șoferi din echipa de fabrică a producătorului de mașini sport din Stuttgart.
În seria nord-americană de curse IMSA, echipele clienților vor concura din nou pentru victorii în 2021, după ce au câștigat șase titluri într-un an extrem de reușit. În noua clasă GTD Pro, Pfaff Motorsports va prezenta un Porsche 911 GT3 R cu cei doi piloți de fabrică Matt Campbell (Australia) și Mathieu Jaminet (Franța). Pentru categoria GTD sunt planificate mai multe mașini GT3 furnizate de echipele clienților. Pentru clasicele europene de anduranță de la Nürburgring și Spa-Francorchamps, partenerii vor trimite în luptă numeroase 911 de la Weissach. Echipa Manthey - campioană en-titre și deținătoare a recordului cursei de 24 de ore de la Nürburgring - va concura din nou cu un echipaj formidabil. Șoferii de la Works Kévin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor și Frédéric Makowiecki vor împărți cockpitul Porsche 911 GT3 R, cunoscut drept „Grello”. Intrarea a încă patru versiuni de 911 de 500+ CP la acest clasic german este deja confirmată.
Echipele clienților care concurează în Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge, FIA WEC, European Le Mans Series și Asian Le Mans Series, printre altele, vor primi același sprijin din partea Porsche ca și anul trecut. În numeroasele serii de curse GT4 care se desfășoară în întreaga lume, care includ și Trofeul German DTM, Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport, care a fost dezvăluit în noiembrie, se va alinia pentru prima dată pe grila de start, în 2022. Mașina de curse dezvoltă 368 kW (500 CP) și este astfel semnificativ mai puternică decât predecesorul său. În timpul dezvoltării noului GT4, accentul s-a pus, de asemenea, pe manevrabilitate și pe o aerodinamică și mai eficientă.
Porsche Mobil 1 Supercup înainte de cel de-al 30-lea sezon: concentrare pe noul Porsche Junior
Porsche 911 GT3 Cup de 375 kW (510 CP) concurează în al doilea sezon de curse din 2022 în numeroase curse de marcă din întreaga lume. Accentul în anul viitor va fi din nou pe Porsche Mobil 1 Supercup. Campionatul internațional de marcă Porsche se desfășoară ca parte a Formula 1 și va atinge, de asemenea, un moment de referință special în 2022: acesta va fi al 30-lea sezon al Supercupei. Din rândurile echipei Porsche, așteptările sunt mari pentru pilotul german Laurin Heinrich, care se pregătește pentru competiția care va include un total de opt evenimente: la o sesiune de scouting din noiembrie, cu doisprezece participanți, tânărul de 20 de ani s-a prezentat extrem de convingător și, în calitate de nou Porsche Junior, va primi acum sprijin extins din partea Porsche Motorsport.
Porsche Cup: Jan Heylen câștigă împotriva lui Alfred și Robert Renauer
Tradiționala Porsche Cup, care este acordată anual celui mai de succes pilot privat Porsche din 1970, îi va fi înmânată lui Jan Heylen, în 2021. Împreună cu șoferul de fabrică Patrick Long și compatriotul său american Trent Hindman, belgianul a câștigat IMSA Michelin Endurance Cup sezonul trecut la volanul unui Porsche 911 GT3 R de la Wright Motorsports. Trofeul ia în considerare cele mai importante patru curse de anduranță din America de Nord. Heylen a câștigat și IMSA Michelin Pilot Challenge pentru mașini GT4 împreună cu pilotul american Ryan Hardwick. În acest eveniment, echipa de clienți din statul american Ohio a concurat cu un Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. Pasionatul de ciclism în vârstă de 41 de ani, care locuiește de mulți ani în SUA, va primi, pe lângă râvnitul trofeu, o nouă mașină sport Porsche în valoare de 150.000 de euro. Premiul pentru piloți amatori de succes, care este acordat de 52 de ani, are la bază o idee sugerată de Ferry Porsche.
Porsche TAG Heuer Esports Supercup: Joshua Rogers sărbătorește al doilea titlu
La Noaptea Campionilor Porsche din 18 decembrie, australianul Joshua Rogers a fost onorat pentru a doua oară drept campion al Porsche TAG Heuer Esports Supercup. Tânărul de 22 de ani din echipa Coanda Simsport și-a asigurat titlul în seria de curse care se desfășoară pe platforma iRacing, pentru a doua oară anul acesta, după ce a primit titlul în 2019. Supercupa Porsche TAG Heuer Esports 2022 începe pe 5 februarie pe versiunea virtuală a circuitului GP din Hockenheim.