Stuttgart. La șase săptămâni de la lansarea versiunii coupé, atenția se îndreaptă acum spre noul 911 Cabriolet. Modelul 911 decapotabil continuă o tradiție de zeci de ani, începută atunci când Porsche a prezentat prototipul primului 911 Cabriolet la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), în septembrie 1981: atât clienții, cât și fanii au fost captivați instantaneu. Primul exemplar 911 cabrio a ieșit de pe linia de producție în 1982 și de atunci a rămas o prezență constantă în gama de modele a mărcii. Versiunea cabrio a mașinii sport emblematice, ajunsă la cea de-a opta generație, va fi lansată în 2019. Vehiculul include toate caracteristicile inovatoare ale versiunii coupé, alături de funcții avansate specifice modelului cabrio, ca de exemplu noul sistem hidraulic care deschide și închide acoperișul decapotabil mai repede ca niciodată.
Noul model evocă liniile moderne ale versiunii coupé, rămânând totodată loial siluetei inconfundabile Porsche 911 Cabriolet. Soft-top-ul complet automat are o lunetă integrată, în timp ce structura acoperișului include, la suprafațã, elemente de magneziu care previn umflarea acoperișului la viteze ridicate. Soft-top-ul poate fi deschis sau închis la viteze de până la 50 km/h. Noul sistem hidraulic pentru acoperiș reduce timpul de deschidere a acestuia până la aproximativ 12 secunde, în timp ce un deflector de vânt, acționat electric, asigură protecție pentru pasageri în zona gâtului.
Pentru început, 911 Cabriolet este disponibil în caroserie de Carrera S*, cu tracțiune spate, și Carrera 4S*, cu tracțiune integrală. Ambele versiuni au sub capotă un motor boxer cu șase cilindri, de 2.981 cm³, care generează o putere de 331 kW (450 CP) la 6.500 rpm și un cuplu de 530 Nm, disponibil între 2.300 și 5.000 rpm. Eficiența sistemului de propulsie a crescut, iar emisiile au fost reduse printr-un proces îmbunătățit de injecție; alte măsuri de optimizare au fost, de asemenea, implementate – printre acestea se numără un nou layout pentru turbocompresoare și pentru sistemul de răcire a aerului din acestea. Puterea este livrată de o nouă transmisie cu dublu ambreiaj, în opt trepte. Carrera S accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde (3,7 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono) și poate atinge viteze de până la 306 km/h. Carrera 4S atinge o viteză maximă de 304 km/h și parcurge sprintul 0-100 km/h în 3,8 secunde (3,6 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono).
Noua poziție a motorului face ca noul 911 Cabriolet să fie încă și mai rigid la torsiune decât predecesorul său. Pentru prima dată, șasiul sport Porsche Active Suspension Management (PASM) este disponibil pe un 911 Cabriolet. Arcurile utilizate pentru acesta sunt mai dure și mai scurte, barele anti-ruliu față și spate sunt mai rigide, iar șasiul cu totul a fost coborât cu zece milimetri. Aceste modificări conferă noului 911 o manevrabilitate sporită și o distribuție mai bună a greutății.
Un design exterior inspirat de primele generații 911
Noul 911 Cabriolet pare mai lat, mai încrezător în forțele proprii și etalează un look mai musculos decât predecesorul său. Degajările mai mari ale aripilor se arcuiesc peste jantele de mari dimensiuni, de 20 de inchi pe față și de 21 inchi pe spate. Modelele cu tracțiune spate au acum aceeași lățime a caroseriei cu modelele existente cu tracțiune integrală. Spatele este cu 44 mm mai lat. În față, caroseria mai lată cu 45 mm, la toate modelele, amintește de o caracteristică tradițională a primelor generații 911: o capotă alungită, vizibil retrasă în fața parbrizului. Ambele elemente dau senzația de parte frontală alungită și îi conferă un aspect dinamic.
Spatele este dominat, la toate modelele, de spoilerul semnificativ mai lat, cu poziție variabilă, și de eleganta bandă de lumini. În afara secțiunilor din față și din spate, întregul exterior este acum fabricat din aluminiu.
Interior reproiectat, cu linii clare
Interiorul distinctiv este caracterizat de liniile clare și drepte ale tabloului de bord, cu instrumente încastrate. La fel ca în primul 911, noul tablou de bord se întinde pe toată lățimea dintre aripi. Alături de turometrul poziționat central, două ecrane laterale oferă informații conducătorului auto. Având acum un diametru de 10,9 cm, ecranul central al sistemului Porsche Communication Management (PCM) poate fi operat rapid și fără a distrage atenția.
Sisteme sofisticate de asistență sporesc siguranța și confortul
În premieră mondială, Porsche a dezvoltat modul de condus Wet, inclus în echiparea standard. Această funcție detectează apa pe șosea, presetează în consecință sistemele de control și avertizează șoferul, care poate configura vehiculul cu un accent deosebit pe siguranță, prin simpla apăsare a unui buton sau prin utilizarea comutatorului de schimbare a modurilor de condus de pe volan (pachetul Sport Chrono). Sistemul de avertizare și asistență la frânare, prevăzut cu cameră, inclus de asemenea în echiparea standard, detectează riscul de coliziune cu alte vehicule, cu pietoni sau bicicliști și inițiază frânarea de urgență, dacă este necesar. Un sistem de asistență la parcare, care include o cameră de mers cu spatele, completează echiparea standard a modelului Cabriolet. Opțiunile disponibile pentru noul 911 includ funcția Night Vision Assist cu cameră termică, controlul adaptiv al vitezei de croazieră, cu funcția de control automat al distanței, funcția stop-and-go și un sistem reversibil de protecție a pasagerilor.
În România, prețurile pentru noul 911 Carrera S Cabriolet încep de la 140.115,36 euro, cu TVA inclus, iar pentru 911 Carrera 4S Cabriolet – de la 147.940,80 de euro, cu TVA inclus. Noile modele sunt deja disponibile spre comandă.
Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).
*911 Carrera S Cabriolet: consum mixt de combustibil 9,1 l/100 km; emisii mixte de CO2 208 g/km;
911 Carrera 4S Cabriolet: consum mixt de combustibil 9,0 l/100 km; emisii mixte de CO2 207 g/km.
Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta ar trebui să fie în continuare specificate pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC folosită până în prezent.
Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în "Ghidul privind consumul de carburant, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi" , care e disponibil gratuit la toate punctele de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).