Stuttgart/Shanghai. Premieră publică pentru prototipul Porsche Taycan: Porsche Triple Demo Run a dat startul primelor curse oficiale demonstrative pe pista de testare a Porsche Experience Centre (PEC), din Shanghai. Un prototip Taycan camuflat va avea trei apariții, pe trei continente, în trei săptămâni: China, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii, fiecare dintre acestea reprezentând piețe importante de vânzare pentru prima mașină sport electrică a Porsche. Desenul de pe plafon este un omagiu fiecărei țari: în Shanghai, prototipul are pe plafon un dragon, iar la volan se află Li Chao, pilot în cadrul Porsche Carrera Cup din Asia.
"Performanța excepțională, tipică Porsche, a fost un obiectiv de dezvoltare foarte bine definit pentru Taycan. Puteți simți asta chiar de la început", a spus Li Chao. Acesta a fost impresionat în mod special de manevrabilitate: "De la sportivitate fără compromisuri, la surprinzător de confortabil, șasiul noului Taycan acoperă o gamă largă de beneficii și îmbină cu succes manevrabilitatea precisă a unei mașini sportive cu confortul unei limuzine. În plus față de centrul de greutate coborât, sistemul de direcție de pe puntea spate joacă, de asemenea, un rol crucial", explică Li Chao. "Noul Taycan ia curbele foarte precis și are o aderență foarte bună."
Taycan atinge o viteză maximă de peste 250 km/h. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și ajunge la 200 km/h în mai puțin de 12 secunde. Taycan își va demonstra potențialul și la celelalte ediții ale Porsche Triple Demo Run: la Hill Run, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood (4-7 iulie 2019), și în cadrul sezonului final ABB FIA Formula E Championship, din New York, între 13 și 14 iulie 2019. Și de această dată doi piloți celebri vor fi la volan: Mark Webber și Neel Jani.
Înainte ca Taycan să fie lansat pe piață la sfârșitul anului, va fi parcurs aproximativ 6 milioane de kilometri de teste pe tot globul. La Porsche, mașinile electrice trebuie să treacă prin același program riguros de testare ca și mașinile sport cu motoare cu combustie. Mai mult decât performanțe superioare, acestea trebuie să demonstreze că sunt absolut pregătite pentru utilizarea zilnică în orice condiții climatice. Funcțiile deosebit de solicitante, cum ar fi încărcarea acumulatorului sau controlul temperaturii sistemului de propulsie și a interiorului în condiții extreme sunt aspecte suplimentare, specifice modelelor electrice.
Pilotul: Li Chao
Li Chao, în vârstă de 38 de ani, este un om de afaceri chinez și pilot de curse. Începând cu 2012, el a participat la cursele Porsche Carrera Cup din Asia. În 2018, a terminat al treilea în clasamentul Pro-Am și a fost clasat pe locul 12, în topul general. În același an, a terminat al cincilea în cadrul FIA GT Nations Cup alături de Ye Hongli. În martie 2019, Chao a terminat pe locul al doilea, împreună cu Chris van der Drift, într-un Porsche 911 GT3 R, la debutul său în China GT, din Sepang.
Locația: Porsche Experience Centre (PEC) din Shanghai
Deschis pe 26 aprilie 2018, acest Porsche Experience Centre este primul din Asia și cel de-al șaselea, la nivel global. De asemenea, centrul are acces direct la Circuitul Internațional Shanghai, de 5,5 kilometri. O pistă de test al manevrabilității, de 1,4 kilometri, cu porțiune antiderapantă, placă de impact hidraulică și zonă dinamică oferă piloților șansa de a testa la maximum dinamica automobilului. Există, de asemenea, o pistă off-road. Locația convenabilă a PEC Shanghai este un alt avantaj, deoarece aproximativ 300 de milioane de persoane trăiesc la mai puțin de trei ore distanță.