Stuttgart. Porsche a prezentat noul 935 cu ocazia evenimentului istoric din motorsport ”Rennsport Reunion”, desfășurat pe Laguna Seca Raceway din California. Modelul de curse de 515 kW (700 CP), cu o siluetă care amintește de legendarul Porsche 935/78, va fi produs într-un număr limitat de 77 de unități. ”Această mașină spectaculoasă este un cadou din partea Porsche Motorsport pentru fanii mărcii din întreaga lume”, spune dr. Frank-Steffen Walliser, vicepreședinte Motorsport și categoria GT. ”Deoarece mașina nu este omologată, inginerii și designerii nu au fost nevoiți să se supună restricțiilor obișnuite și au avut, astfel, o libertate mult mai mare în procesul de dezvoltare”.
Tehnologia mașinii de curse pentru evenimente Clubsport și sesiuni private de training pe circuit se bazează pe mașina sport de înaltă performanță 911 GT2 RS. La fel ca predecesorii săi istorici, cea mai mare parte a caroseriei a fost înlocuită sau completată cu componente din compozit cu fibră de carbon (CFRP). Cu spatele său alungit, noul 935 are o lungime de 4,87 m, în timp ce lățimea este de 2,03 m.
Aerodinamica extraordinară este o noutate absolută, aducând un omagiu modelului de curse Porsche 935/78 de la Le Mans, pe care fanii îl cunosc sub numele ”Moby Dick”, datorită formei sale alungite, profilului masiv si culorii de bază albe. Gurile de ventilație distinctive de pe arcurile roților, regăsite și pe modelul pentru clienți Porsche 911 GT3 R, cresc deportanța pe puntea față. Cu o lățime de 1.909 mm și cu 400 mm în profunzime, eleronul asigură un important echilibru aerodinamic.
Multe detalii de la exterior sunt un omagiu adus vehiculelor din istoria companiei care au obținut victorii în motorsport: capacele jantelor aerodinamice amintesc de cele ale modelului 935/78, în timp ce stopurile cu LED de pe lateralul aripilor spate sunt preluate de la 919 Hybrid LMP1. Oglinzile laterale provin de la modelul 911 RSR campion en-titre Le Mans, iar țevile de eșapament expuse, din titan, sunt inspirate de Porsche 908 din 1968.
Aceste referințe sunt reluate și în cockpit. Mânerul schimbătorului de viteze are un design din lemn stratificat și aminteste de modele de curse precum 917, 909 Bergspyder și mașina super sport Carrera GT. Volanul din carbon și afișajul color din spatele acestuia au fost preluate de la 911 GT3 R, an de model 2019. Un roll cage masiv, combinat cu un scaun de curse tip scoică și cu un sistem de prindere în șase puncte asigură siguranță maximă. Un al doilea scaun pentru pasager este disponibil opțional. Aerul condiționat asigură o răcire optimă a habitaclului.
Noul 935 este pus în mișcare de un motor bi-turbo de ultimă generație, cu șase cilindri, 3,8 litri, care este în mare parte identic cu unitatea standard, de înaltă performanță, montată pe modelul omologat pentru șosea 911 GT2 RS. Puterea este transferată către puntea spate printr-o transmisie Porsche Doppelkupplung (PDK) cu șapte rapoarte, cu prindere rigida a cutiei de viteze la axa spate de 310 mm latime. La fel ca la versiunile GT construite pentru șosea ale modelului 911, conducătorul auto va schimba treptele de viteză prin intermediul padelelor poziționate, convenabil, pe volan. Tipic modelelor 911, distribuția greutății asigură performanțe excelente de tracțiune și frânare. Etriere de curse monobloc, din aluminiu, cu șase pistoane, montate pe puntea față, în combinație cu discuri de frână din oțel, ventilate și canelate, cu diametrul de 380 mm, oferă valori excelente de decelerare punții față. Puntea spate este echipată cu etriere cu patru pistoane și discuri de 355 mm.
La fel ca modelul 911 GT2 RS omologat pentru șosea, noul 935, cu o greutate de 1.380 kg, este echipat cu PSM (Porsche Stability Management), inclusiv controlul tracțiunii, precum și cu un sistem antiblocare (ABS). Aceste sisteme de asistență pot fi reglate separat sau oprite complet, în funcție de scenariul de condus.
Noul Porsche 935 poate fi comandat acum, la prețuri începând de la 701.948 Euro plus TVA specifică țării. Clienții vor primi vehiculele începând din luna iunie 2019, în cadrul unor evenimente de livrare exclusiviste.
Descriere tehnică Porsche 935 (Tipul 991, Gen. 2)
Concept:
• Mașină de curse neomologată, cu un singur loc.
• Model de bază: Porsche 911 GT2 RS (991.2)
Greutate/dimensiuni:
• Greutate: cca. 1.380 kg
• Lungime: 4.865 mm
• Lățime: 2.034 mm (inclusiv oglinzi)
• Înălțime totală: 1.359 mm
• Ampatament: 2.457 mm
Motor:
• Motor boxer bi-turbo din aluminiu, montat în spate și răcit cu apă, cu 6 cilindri și suspensie rigidă; 3.800 cc; cursa 77,5 mm; pânã la 102 mm; ca. 515 kW (700 CP)
• Tehnologie cu 4 valve, cu geometrie variabila si Vario-Cam Plus
• Managementul electronic al motoarelor (Continental SDI 9)
• Convertor catalitic metalic cu 100 de celule, certificat DMSB
• Amortizor de zgomot spate, cu țevi de evacuare duble, montate central, Heritage Design
Transmisie:
• Cutie de viteze PDK cu 7 trepte, cu suspensie rigidă
• Volantă dublă
• Lubrifiere internă cu ulei sub presiune, cu răcire activă
• Diferențial cu alunecare limitată configurat pentru curse
Caroserie:
• Caroserie optimizată în funcție de greutate, design din compozit din aluminiu și oțel, cu piese Kevlar din fibră de carbon, pentru îmbunătățirea aerodinamicii și a stabilității
• Aripă spate cu lumini integrate în capete
• Admisii de aer lărgite, cu faruri LED cu design în 4 puncte, integrate
• Trapa de evacuare detașabilă în plafon, în conformitate cu Art. 275a al FIA
• Oglinzi laterale optimizate aerodinamic
• rezervor 115-litri cu supapa de siguranta FT3
• Roll cage sudat
• Scaun de curse Recaro, tip scoică, cu sistem de reglare longitudinală a scaunelor și perne în conformitate cu standardul FIA 8862/2009
• Sistem de siguranță în 6 puncte
• Cric pneumatic
• Sistem de stingere a incendiilor cu unitate de eliberare electronică
Suspensie:
Puntea față: amortizor McPherson; garnituri de suspensie forjate, rigiditate optimizată cu rulmenți sferici de înaltă performanță, mecanism central de fixare a roților; amortizor de curse 3-way; Servodirecție electromecanică cu raport de direcție variabil; bară anti-ruliu
Puntea spate: amortizor McPherson; garnituri de suspensie forjate, rigiditate optimizată cu rulmenți sferici de înaltă performanță, mecanism central de fixare a roților; servodirecție electromecanică cu raport de direcție variabil; bară anti-ruliu
Sistem de frânare:
Sistem de franare:
• Două circuite separate de frânare pentru punțile față și spate; reglabile prin intermediul sistemului de egalizare a presiunii
Puntea față:
• Etriere de frână monobloc din aluminiu, cu șase pistoane și arcuri anti recul; discuri de frână din oțel, ventilate intern, cu diametrul de 380 mm, pedale de frână pentru curse, conducte de răcire pentru frâne optimizate
Puntea spate:
• Etriere de frână monobloc din aluminiu, cu patru pistoane și arcuri anti recul; discuri de frână din oțel, ventilate intern, cu diametrul de 355 mm, pedale de frână pentru curse, conducte de răcire pentru frâne optimizate
Sistem electric:
• Cluster de instrumente alcătuit din COSWORTH ICD cu sistem de logare a datelor integrat, ceas sport Chrono și indicator de presiune în finisaj vintage
• Volan multifuncțional CFK, cu limitator de viteză și cuplaj rapid
• Sistem PSM (Porsche Stability Management) cu ABS, control al tracțiunii și control electronic al stabilității (care poate fi oprit complet)
• Consolă centrală pentru reglajul sistemelor ABS, ESC, TC și pentru comutarea între circumferințele presetate ale anvelopelor
• Aplicația Porsche Track Precision Race
• Cronometru pentru înregistrarea tururilor de circuit, integrat
• Baterie litiu-ion (Li-Fe-Po-) ușoară, de 60 Ah, etanșă, montată în spațiul pentru picioare al pasagerului
• Întrerupător de urgență în cabina de pilotaj și afară, în partea stângă a parbrizului
• Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS)
• Aer condiționat
Jante/Anvelope:
Puntea față: jante forjate din aliaj ușor, dintr-o singură bucată
11.5J x 18 offset 15.3 cu mecanism central de fixare; Pneuri Michelin 29/65-R18
HA: Jante forjate din aliaj ușor, dintr-o singură bucată
13J x 18 offset -10 cu mecanism central de fixare; Pneuri Michelin 31/71-R18
Culoare:
Vopsea pe bază de apă Agate Gray; opțional: Martini Livery
Preț:
701.948 Euro plus TVA specifică țării. Livrare începând din iunie 2019
911 GT2 RS: consum mixt de combustibil 11,8 l/ 100 km; Emisii de CO2 269 g/km.
Vă reamintim: Comunicatele de presă, fotografiile și videoclipurile sunt disponibile pentru a fi descărcate de la http://presse.porsche.de. Canalul de Twitter @PorscheRaces publică fotografii și informații în timp real de pe circuitele de curse din întreaga lume. Porsche Communication oferă conținut suplimentar și include un serviciu inovator pentru jurnaliști, bloggeri și formatori de opinie din online, pe www.newsroom.porsche.com.