Stuttgart. Prima mașină sport electrică Porsche, Taycan, este, în prezent, în faza finală a testelor, înainte de a intra în producția de serie. În Scandinavia, la doar câțiva kilometri distanță de Cercul Arctic, modelul își dovedește potențialul în ceea ce privește dinamica de condus pe zăpadă și gheață. În același timp, inginerii Porsche profită de vara din emisfera sudică. În Africa de Sud, ei efectuează teste de performanță, precum și ajustări finale în materie de performanță și reproductibilitate. În Dubai, se efectuează curse de anduranță la temperaturi înalte și se testează încărcarea bateriilor în condiții extreme. Temperaturile, în cele 30 de țări din întreaga lume în care se desfășoară aceste teste complexe, variază de la minus 35 până la plus 50 de grade Celsius.
"După simulările pe computer și testele de atelier de la începutul anului, am ajuns deja în faza finală a acestui program de testare exigent", subliniază vicepreședintele liniei de model, Stefan Weckbach: "Înainte ca Taycan să fie lansat pe piață la sfârșitul anului, vom fi parcurs aproximativ 6 milioane de kilometri pe tot globul. Suntem deja foarte mulțumiți de starea actuală a vehiculelor. Taycan va fi un adevărat Porsche."
La Porsche, mașinile electrice trebuie să treacă prin același program riguros de testare ca și mașinile sport cu motoare cu combustie. Mai mult decât performanțe superioare, acestea trebuie să demonstreze că sunt absolut pregătite pentru utilizarea zilnică în orice condiții climatice. Funcțiile deosebit de solicitante, cum ar fi încărcarea acumulatorului sau controlul temperaturii sistemului de propulsie și a interiorului în condiții extreme sunt aspecte suplimentare, specifice modelelor electrice. Alte obiective tipice ale testelor Porsche includ performanța pe circuit, accelerări multiple, precum și solicitări specifice utilizării de zi cu zi.
Cele mai importante etape din faza de testare a Taycan:
● Distanța totală parcursă: Aproximativ șase milioane de kilometri, dintre care două milioane au fost rulați în condiții de anduranță
● Țări: 30 în total, inclusiv SUA, China, Emiratele Arabe Unite (EAU) și Finlanda
● Temperaturi: De la minus 35 la plus 50 grade Celsius
● Umiditatea aerului: De la 20% la 100%
● Altitudinea: De la 85 de metri sub nivelul mării la peste 3000 de metri deasupra nivelului mării
● Cicluri de încărcare: Peste 100.000, folosind diferite tehnologii de încărcare de pe tot globul
● Echipa: Aproximativ 1.000 de șoferi de test, tehnicieni și ingineri
Pilotare virtuală prin "Iadul verde"
Experții care au efectuat testele au putut să se bazeze pe constatările din etapa de testare digitală folosind prototipuri digitale. Întregul proces de proiectare a unui nou model se realizează cu ajutorul computerelor - atât proiectarea caroseriei, propulsiei, șasiului și electronicii, cât și a vehiculului în integralitatea sa - pentru a simula modul în care acestea lucrează împreună. În total, prototipurile virtuale ale Taycan au „parcurs” mai mult de zece milioane de kilometri.
Acest lucru a însemnat că inginerii de dezvoltare au început să conducă un Taycan pe Nürburgring Nordschleife pe simulator de la un stadiu incipient, astfel încât să poată testa și evalua performanța pe circuit. Pe parcursul acestui proces, ei s-au concentrat asupra managementului energiei electrice, care joacă un rol important în atingerea unui timp de sub 8 minute pe distanța de 20,6 kilometri a unei ture pe Nordschleife.
Deja peste 20.000 de potențiali cumpărători
Porsche Taycan va fi lansat în septembrie și va fi disponibil pe piață la sfârșitul anului. Pe tot globul, există deja peste 20.000 de potențiali cumpărători. Clienții doritori s-au înscris în programul de pre-comandă și au făcut o plată în avans.
Taycan accelerează de la zero la 100 km / h într-un timp semnificativ mai scurt de 3,5 secunde. Autonomia modelului este de 500 km (conform NEDC). Arhitectura 800-V a vehiculului garantează că bateria litiu-ion poate fi reîncărcată în doar patru minute, oferind suficientă energie pentru a conduce 100 de kilometri (conform NEDC).