Stuttgart. Porsche sărbătorește a 25-a aniversare a familiei sale de roadstere cu un model aniversar special: Boxster 25 Years. Ediția este limitată la 1.250 de unități în întreaga lume și se bazează pe modelul GTS 4.0, alimentat de un motor boxer de 4,0 litri cu șase cilindri, cu 294 kW (400 CP). Ediția face, de asemenea, trimitere la numeroase caracteristici de design ale conceptului Boxster, care a anunțat povestea de succes a modelului decapotabil cu două locuri, la Salonul Auto de la Detroit din 1993. Versiunea de serie a fost lansată în 1996, cu aproape nici o schimbare în aspectul vizual și este, acum, la a patra generație, după producția a peste 357.000 de unități.
Una dintre cele mai frapante caracteristici ale modelului special este culoarea reinterpretată Neodyme, un maro strălucitor asemănător cu cuprul, care contrastează captivant cu culoarea de bază, GT Silver Metallic, de pe exemplarul inițial, din 1993. În ediția specială, culoarea este folosită pe șorțul din față, prizele de aer laterale cu o singură traversă, precum și pentru inscripționare și pentru jantele din aliaj, de 20 inci, în două tonuri. Porsche oferă Boxster 25 de ani în GT Silver Metallic, cu alternativele Deep Black Metallic și Carrara White Metallic de asemenea disponibile. Un alt element surprinzător se găsește pe capacul rezervorului de combustibil, care este ornat cu scrisul Porsche din gama Exclusive Design. El este realizat din aluminiu șlefuit strălucitor, la fel ca țevile de eșapament ale sistemului de evacuare sport, în timp ce rama parbrizului este finisată în negru contrastant.
Pentru a rămâne fidel stilului originalului istoric, modelul special combină un interior din piele Bordeaux cu un top convertibil din material textil roșu. Partea superioară decapotabilă este inscripționată Boxster 25, în relief. Ambele sunt disponibile și în culoarea neagră. Un pachet de finisaje de interior din aluminiu, scaune sport, reglabile electric, pe 14 direcții, praguri ornamentate cu „Boxster 25" și volanul sport GT, îmbrăcat în piele, multifuncțional și încălzit sunt doar câteva dintre caracteristicile noului model, în lista extinsă de echipare standard.
Propulsorul ediției aniversare generează entuziasm pur: motorul de 4,0 litri cu 6 cilindri al 718 Boxster GTS 4.0 este, de asemenea, utilizat ca o variantă de putere mai mare în puristul 718 Spyder. Cu răspuns imediat și fără efort, putere de excepție și un sunet antrenant, motorul aspirat natural, de 294 kW (400 CP), garantează o experiență de conducere spectaculoasă. Porsche oferă Boxster 25 Years cu o transmisie manuală cu șase trepte și o transmisie Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu șapte trepte. Modelul atinge o viteză maximă de 293 km/h și, în combinație cu cutia de viteze PDK și pachetul standard Sport Chrono, sprintează de la zero la 100 km/h în patru secunde. Alte caracteristici standard includ suspensia sport Porsche Active Suspension Management (PASM), care este cu 10 milimetri mai joasă, și Porsche Torque Vectoring (PTV) cu diferențial mecanic cu alunecare limitată. Acestea combină un confort remarcabil la drum lung cu manevrabilitatea sportivă și dinamică.
Noul Boxster 25 Years este disponibil pentru comandă acum și va fi lansat în rețeaua de dealeri la sfârșitul lunii martie 2021. Prețurile din Romania încep de la 99.468,53 euro - inclusiv TVA și au echipări specifice țării.
Un sfert de secol de plăcere la volan: familia Boxster împlinește 25 de ani
Modelul Boxster are o semnificație specială pentru Porsche, deoarece a marcat o reorientare a strategiei producătorului de mașini sport și a oferit o alternativă în timpul perioadelor economice dificile de la mijlocul anilor 1990. Acest lucru s-a reflectat în primul motor de serie, cu șase cilindri orizontali, răcit cu apă și, de asemenea, în conceptul inteligent de platformă comună care a debutat cu agilul roadster cu motor central. Acest concept a fost încorporat în generația 996 a modelului 911, care a fost lansată un an mai târziu, și a făcut posibilă revenirea Porsche la o producție profitabilă.
Modelul cu două locuri cu preț atractiv a câștigat inimile unor noi clienți, mai tineri, chiar de la început. În ceea ce privește aspectul, a încorporat caracteristici ale istoriei deja renumite a mărcii. Aspectul vizual al conceptului Boxster, prezentat în Detroit, a evocat imagini ale legendarei mașini de curse 550 Spyder și 718 RS 60 Spyder. A fost primit atât de bine încât, în ianuarie 1993, Consiliul Executiv Porsche a intervenit în dezvoltarea modelului de serie, care era la nivel de proiect, și a ordonat, fără alte întrebări: „Producem, pur și simplu, mașina concept”. A fost o decizie înțeleaptă, confirmată în timp.
Când a fost lansat modelul de serie, în august 1996, acesta era foarte asemănător vedetei de la salonul auto. Întrucât partea frontală era aceeași cu cea a generației 996 a modelului 911, nu a existat nicio întrebare cu privire la descendența sa. Boxsterul era un adevărat Porsche. În același timp, motorul său instalat central, care inițial avea o cilindree de 2,5 litri și o putere de 159 kW (204 CP), respecta standarde de emisii mai stricte, datorită răcirii cu apă, tehnologiei cu patru valve și admisiei variabile.
La scurt timp, au urmat o creștere a puterii și alte îmbunătățiri ale modelului. Prima generație 986 Boxster a primit un motor de 2,7 litri în 1999, inițial cu 162 kW (220 CP) și mai târziu cu 168 kW (228 CP). Nou lansatul Boxster S a fost propulsat de un motor de 3,2 litri cu șase cilindri, cu 158 kW (252 CP), care a devenit în curând 191 kW (260 CP). Generația 987 a urmat în 2004 cu un design rafinat, jante de 17 inci și un interior reproiectat, precum și PASM opțional cu caracteristici variabile de amortizare, frâne ceramice PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) și pachetul Sport Chrono. La aceeași capacitate, motoarele livrau 176 kW (240 CP) și respectiv 206 kW (280 CP). La sfârșitul perioadei lor de producție, puterile motoarelor ajunseseră la 188 kW (255 CP) din cilindreea de 2,9 litri și 228 kW (310 CP) din cea de 3,4 litri. Cutia de viteze PDK a înlocuit și transmisia automată Tiptronic S, oferită anterior.
În 2012, Porsche a prezentat modelul Boxster din generația 981, complet restilizat. Datorită unui corp mai ușor, complet nou, și unui șasiu complet regândit, noul venit a fost mai tonifiat, mai musculos, mai captivant și mai rapid ca oricând. Acoperișul textil, acționat electric, nu mai necesita un capac al compartimentului de depozitare, axele au fost plasate și mai mult spre exterior, iar parbrizul a fost deplasat mai înainte. Cele mai economice motoare boxer au venit cu injecție directă pe benzină și au început ca un motor de șase cilindri de 2,7 litri cu 195 kW (265 CP) și un motor de 3,4 litri cu 232 kW (315 CP). În aprilie 2014, Boxster GTS a urmat cu 243 kW (330 CP). Boxster Spyder a fost, fără îndoială, punctul culminant, cu un motor de 3,8 litri care a provocat senzație cu 276 kW (375 CP).
Actuala generație 982 Porsche 718 Boxster a stabilit un nou curs în ianuarie 2016, debutând cu motoare turbo cu patru cilindri și un design îmbunătățit. Motorul de 2,0 litri oferă 220 kW (300 CP), iar motorul boxer de 2,5 litri - 257 kW (350 CP), datorită unui turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei. Boxster GTS a urmat la scurt timp cu 269 kW (365 CP). La mijlocul anului 2019, noua ediție Boxster Spyder a urcat în vârful gamei. Aceasta împarte un motor de 4,0 litri de 309 kW (420 CP) cu modelul sportiv de vârf, 718 Cayman GT4. Din 2020, acest motor central cu șase cilindri a alimentat și 718 Boxster GTS 4.0 de 294 kW (400 CP).
Informații suplimentare, filme și materiale foto la: newsroom.porsche.com
Valorile consumului și emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare, armonizată la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie specificate în continuare. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC utilizată până acum.
Informații suplimentare despre consumul oficial de combustibil și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația intitulată „Liniile directoare privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, care este disponibilă gratuit de la toate punctele de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).