Stuttgart. Porsche, Bugatti și Rimac scriu un nou capitol în istoria industriei auto. La mai puțin de patru luni după ce a fost anunțat pentru prima dată, unul dintre cele mai interesante proiecte de cooperare din lumea automobilelor a luat startul. Compania Bugatti-Rimac va avea sediul în Sveta Nedelja (Croația). CEO-ul său va fi pionierul hypercar-urilor electrice Mate Rimac, fondator și CEO al Rimac Automobili. Porsche AG va juca un rol major ca partener strategic. Președintele Consiliului executiv al Porsche, Oliver Blume, și președintele adjunct și membru al Consiliului executiv, responsabil pentru finanțe, Lutz Meschke, vor fi membri în Consiliul de Supraveghere. Bugatti Rimac va fi deținut de Grupul Rimac (55%) și Porsche AG (45%). În cadrul joint-venture-ului, Bugatti și Rimac Automobili vor continua să funcționeze ca mărci și producători independenți și își vor păstra locațiile de producție din Zagreb (Croația) și Molsheim (Franța), precum și canalele de distribuție proprii.
Actualul CEO al Bugatti, Stephan Winkelmann, se va retrage la 31 octombrie 2021 pentru a se concentra pe rolul său de președinte al Lamborghini. „Această fuziune este soluția perfectă pentru toți cei implicați. Împreună, formăm o companie de automobile puternică”, spune Oliver Blume. „Am reușit să adăugăm valoare prestigioasei și tradiționalei mărcii Bugatti, orientând-o mai mult spre viitor. Bugatti simbolizează farmecul și pasiunea; Rimac este un inovator cu expertiză tehnică considerabilă. Dorim să-i mulțumim lui Stephan Winkelmann pentru contribuția sa excepțională. A făcut o muncă grozavă.”
Pe lângă Mate Rimac, noua echipă de management îl include și pe fostul director de producție și co-director general al Bugatti Automobiles, Christophe Piochon. Piochon va deveni Chief Operating Officer al companiei mixte. Producția va continua la locația din Molsheim, Alsacia, care este renumită în întreaga lume pentru perfecționism, excelența în design și măiestrie. Larissa Fleischer va fi director financiar. Cel mai recent, ea a fost director de controlling la Porsche pentru digitalizare și dezvoltarea de noi modele de afaceri. Emilio Scervo, anterior inginer șef la McLaren, va prelua postul de Chief Technology Officer. „Sunt convins că în echipa noastră de management am reunit amestecul perfect de experiență și expertiză, inovație și spirit de echipă”, spune Lutz Meschke. „Prin urmare, sunt extrem de optimist și, pentru că proiectul este atât de aproape de inima mea, voi continua să-i ofer sprijinul meu deplin.”
Pe plan intern, la Porsche, joint venture-ul a fost denumit Operation Rush. „În conformitate cu numele, totul a mers extrem de repede”, explică Meschke. Porsche a devenit acționar relevant în Rimac încă din 2018 și de atunci și-a crescut constant implicarea. Seria noastră de investiții strategice ajunge acum la un final de succes. La început, a fost nevoie de multă muncă de convingere în multe domenii. Iar la final a trebuit să depășim ultimele obstacole organizaționale. Echipa reunită din Zagreb, Molsheim, Wolfsburg și Stuttgart a muncit extrem de mult și va conduce cu siguranță noua companie către un viitor strălucit”, spune Meschke.
Lansarea joint-venture-ului Bugatti Rimac este un alt pas mare pentru viitorul CEO Mate Rimac – la doar doisprezece ani după ce start-up-ul său a fost fondat într-un garaj. „Sunt onorat să conduc această nouă fuziune și să încep ceea ce va fi, fără îndoială, un nou capitol de succes, revoluționar și interesant pentru toți cei implicați”, spune Mate Rimac. „Este greu să găsești o potrivire mai bună decât Rimac și Bugatti. Operațiunile rapide și abilitățile de electrificare ale Rimac sunt completarea perfectă a moștenirii și măiestriei excepționale Bugatti. Veți vedea câteva proiecte cu adevărat extraordinare în viitor.”
Bugatti Rimac are sediul în Sveta Nedelja, lângă Zagreb. Mutarea în noul campus Rimac, care este în prezent construit la un cost de 200 de milioane de euro, este planificată pentru 2023. Aceasta va fi, de asemenea, locația unității comune de cercetare și dezvoltare a Bugatti Rimac. Pe amplasamentul de 200.000 de metri pătrați vor lucra 2.500 de oameni.
În același timp, toate modelele Bugatti vor continua să fie produse la fabrica din Molsheim. De aceea, locurile de muncă din această locație sunt protejate pe termen lung. Bugatti Rimac va începe cu aproximativ 435 de angajați; aproximativ 300 în Zagreb și aproximativ 135 în Molsheim. Această poziționare are rolul de a păstra și de a consolida punctele forte ale mărcilor Bugatti și Rimac.