Stuttgart. Porsche aduce mobilitatea electrică la centrul său de producție din Saxonia: Consiliul de Supervizare al Porsche AG a decis ca următoarea generație de Macan să fie produsă ca automobil electric. Acesta va fi primul SUV compact complet electric de la Porsche și va ieși de pe linia de producție la începutul următorului deceniu. Dezvoltarea reprezintă o extindere a gamei Porsche în domeniul electromobilității: Taycan – prima mașină sport exclusiv electrică de la Porsche – va fi lansată pe piață la sfârșitul anului 2019, urmată apoi de derivatul său, Taycan Cross Turismo.
"Electromobilitatea și Porsche se potrivesc perfect; nu doar pentru că ambele reprezintă o abordare de înaltă eficiență, ci mai ales datorită caracterului lor sportiv", a declarat Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație al Porsche AG. "Până în 2022, vom investi peste șase miliarde de euro în mobilitatea electrică, iar până în 2025, 50% dintre toate vehiculele noi Porsche ar putea fi electrice. Cu toate acestea, în următorii zece ani ne vom concentra pe o combinație de motoare compusă din motoare pe benzină optimizate, modele hibride plug-in și mașini sport pur electrice. Scopul nostru este acela de a deschide noi drumuri în tehnologie și, din acest motiv, vom continua să aliniem în mod consecvent compania la tendințele de mobilitateale viitorului. "
Decizia de a produce următoarea generație de Macan în fabrica din Leipzig a fost luată la începutul lunii iulie a anului trecut. Această investiție în domeniul electromobilitățiila Leipzig creează posibilitatea de a produce, pe viitor, automobile electrice pe linia de producție existentă. Următoarea generație de Macan dă startul pentru electrificare. La fel ca Taycan, SUV-ul compact beneficiază de tehnologia de 800 de volți și se bazează pe arhitectura Porsche PPE (Premium Platform Electric) dezvoltată în colaborare cu Audi AG – evidențiind viitoarea viabilitate a centrului de producție și îmbunătățind și mai mult flexibilitatea și eficiența acestuia.
Porsche Leipzig GmbH a început producția de serie a SUV-ului Cayenne în 2002, cu 259 de angajați. De atunci, fabrica a fost dezvoltată continuu, pentru a deveni una dintre cele mai avansate și sustenabile facilități de producție din industria auto. Modelul Macan a reprezentat o revoluție în 2011 și este o adevărată poveste de succes: când a fost lansat, fabrica din Leipzig a fost extinsă și transformată într-o uzină completă, care a inclus propriile ateliere de caroserie și vopsitorie. Când fabrica a început să funcționeze în februarie 2014, planul de producție era de 40.000 de unități de SUV compact pe an; astăzi, ea produce peste 90.000 de unități pe an, pentru piețele din întreaga lume. Etapa finală de extindere a devenit funcțională acum doi ani, făcând posibil ca modelul Panamera să fie, de asemenea, fabricat în întregime în Leipzig și ridcând numărul angajaților la peste 4.000. De la ceremonia de lansare din februarie 2000, Porsche a investit în Leipzig peste 1,3 miliarde de euro.