Stuttgart/Hockenheim. Walter Röhrl a testat un prototip, încă ușor camuflat, al unui noului și puternicului model Cayenne. Dublu campion mondial la raliuri și ambasador al mărcii Porsche, el a parcurs numeroase ture de test cu SUV-ul de înaltă performanță, pe circuitul de Grand Prix Hockenheimring. Evaluând dinamica de conducere, el a descris noul Cayenne drept un „mare salt înainte în comparație cu tot ceea ce a fost până acum. Această mașină redefinește semnificația termenului SUV”.
Tipul de performanță pe care îl așteptați într-un Porsche, combinat cu un grad ridicat de utilizare zilnică și versatilitate - acestea sunt conceptele pe care Cayenne le-a păstrat de când a debutat în 2002. Cele mai dinamice exemplare din primii ani ai modelului au inclus primul Cayenne Turbo S, care a avut o putere remarcabilă pentru 2006, de 383 kW (521 CP) și modelele GTS, care au fost special reglate pentru sportivitate, începând din 2007. „Erau vehicule off-road care puteau fi conduse ca mașini sport - au făcut senzație la acel moment”, spune Röhrl, când privește înapoi către prima generație Cayenne, care avea denumirea internă E1. Cu noul model, care este în prezent în curs de testare finală și optimizare, Porsche își propune să sublinieze încă o dată cele mai bune performanțe din clasă. Accentul pentru acest derivat a fost pus pe performanțe excepționale pe șosea, fără a neglija confortul la volan și utilitatea de zi cu zi. Modelul se bazează pe actualul Cayenne Turbo Coupé, dar a fost proiectat și dezvoltat pentru a oferi maximum din punct de vedere al dinamicilor atât longitudinale cât și laterale.
Șasiul și sistemele de control sunt reglate pentru performanță
Pe lângă o serie de alte îmbunătățiri pentru șasiu și sistemele de control, sistemul de stabilizare activă a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control aduce o contribuție majoră la stabilitatea noului model Cayenne. „PDCC păstrează întotdeauna automobilul echilibrat chiar și în timpul virajelor foarte animate”, explică șoferul de test Porsche Lars Kern, care a urmărit dezvoltarea modelului de înaltă performanță încă de la început. Manevrabilitatea sa este, de asemenea, îmbunătățită de puntea față, care este complet reproiectată: „Comparativ cu Cayenne Turbo Coupé, jantele față sunt acum mai late cu o de jumătate de inch, iar înclinarea roților a fost mărită cu 0,45 grade pentru a oferi o zonă de contact mai mare pentru anvelopele sport de 22 de inch, recent dezvoltate special pentru acest model”, spune Kern, care l-a invitat recent pe Walter Röhrl la Hockenheim, pentru teste.
Chiar dacă aspectele vizuale ale noului Cayenne erau încă în mare parte ascunse sub un camuflaj negru, Röhrl a fost capabil să-și facă o impresie detaliată a potențialului remarcabil al dinamicii de conducere a noului model Cayenne. Însoțit de sunetul gutural al noului sistem de evacuare din titan, care este echipat cu țevi de evacuare poziționate central, ambasadorul mărcii a condus tur după tur pe Hockenheimring și a fost extrem de impresionat: „Mașina rămâne incredibil de stabilă chiar și în viraje rapide, iar comportamentul este extrem de precis. Mai mult ca oricând, ai senzația că stai într-o mașină sport compactă, mai degrabă decât într-un SUV mare. ”